پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

ایجاد آموزش‌های الکترونیکی؛ گزینه جدی تمام دانشگاه‌های دنیا درگیر با کرونا/ تصمیم نهایی شروع کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها برعهده ستاد ملی کرونا است

ایجاد آموزش‌های الکترونیکی؛ گزینه جدی تمام دانشگاه‌های دنیا درگیر با کرونا/ تصمیم نهایی شروع کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها برعهده ستاد ملی کرونا است

دکتر علی خاکی‌صدیق اعلام کرد: تصمیم نهایی شروع کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها برعهده ستاد ملی کرونا است و هر زمانی اعلام شود، وزارت علوم موظف به اجرای آن زمان است.
کارِ دانشگاه؛ خلقِ ثروت از طریق علم و نوآوری است/ ارتباط با صنعت؛ موجب جَهشِ تولید علمی دانشگاه‌ها خواهد شد

کارِ دانشگاه؛ خلقِ ثروت از طریق علم و نوآوری است/ ارتباط با صنعت؛ موجب جَهشِ تولید علمی دانشگاه‌ها خواهد شد

دکتر یعقوب محمدی‌فر اظهار داشت: دانشگاه باید کاری کند که خلقِ ثروت از طریق علم و نوآوری صورت بگیرد. ارتباط با صنعت یکی از بحث‌هایی است که اگر جدی گرفته بشود موجب جهش تولید علمی دانشگاه‌ها خواهد شد.
آمادگی محققان کشور برای تحقق جهش تولید

آمادگی محققان کشور برای تحقق جهش تولید

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید، گفت: دانشمندان، محققان و فناوران کشور آمادگی تحقق بخشیدن به «جهش تولید» را دارند.

"انگ اجتماعی" ابتلا به کرونا مانعی برای درمان و پیشگیری

دبیر مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که به نظر می‌رسد ابتلا به کرونا ویروس از لحاظ اجتماعی در حال تبدیل شدن به عنوان یک انگ اجتماعی است که شأن افراد مبتلا را مورد حمله خود قرار می‌دهد، گفت: این موضوع موجب خواهد شد این افراد بیماری خود را پنهان و معضلی جهت پیشگیری ایجاد کنند.
شبه‌علم، بحران مضاعف است و قربانی می‌گیرد

شبه‌علم، بحران مضاعف است و قربانی می‌گیرد

استاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به مرگ تعداد قابل توجهی از هموطنان در اثر مصرف الکل برای به اصطلاح مبارزه با ویروس کرونا با بیان این که شبه‌علم، بحران مضاعف است و قربانی می‌گیرد، تاکید کرد: شبه علم و خرافات از یک جنس هستند، جامعه ما نیازمند توسعه عقلانیت و خردورزی برای زندگی بهتر است.
نظام آموزش عالی؛ درنگ در سالی که گذشت و تدبیر برای سال پیش رو

نظام آموزش عالی؛ درنگ در سالی که گذشت و تدبیر برای سال پیش رو

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یادداشتی با اشاره به چالش‌های سال ۹۸ و لزوم درنگ در عملکرد گذشته، به ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸ در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و بین‌المللی و همچنین مهمترین مواردی که در قالب سیاست و برنامه در سال ۱۳۹۹ مورد تأکید و اهتمام است، پرداخت.