پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۴۵
|
کد خبر: ۵۶۱۹
دکتر حسین رضوان گفت: در این روز، حماسه‌ای به دست دانشجویان ایرانی رقم خورد که حادثه‌ای منحصر به فرد در تاریخ معاصر ایران و جهان بود و ماهیت جاسوس‌پرور رژیم آمریکا را برای جهانیان برملا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم و تاثیرگذار در تاریخ معاصر ایران است ”تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)”، به عنوان نماد استکبار ستیزی. سالگرد این سه حادثه تاریخی یادآور روزهای پرشور و تبلور همدلی، وحدت و استقلال‌طلبی و همبستگی ملت بزرگ ایران است.

۱۳ آبان روز تجلی استکبارستیزی و مظهر مقاومت و ایستادگی مردم ایران در مقابل استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه‌گر و تکمیل‌کننده روند انقلاب اسلامی است. در این روز، حماسه‌ای به دست دانشجویان ایرانی رقم خورد که حادثه‌ای منحصر به فرد در تاریخ معاصر ایران و جهان بود و ماهیت جاسوس‌پرور رژیم آمریکا را برای جهانیان برملا کرد.

سفارت آمریکا برخلاف همه معیارهای حقوقی بین‌المللی به محل جاسوسی و ستاد سامان‌دهی شورش‌ها و تجزیه طلبی‌ها تبدیل شده بود. تصرف لانه جاسوسی آمریکا سبب فروپاشی ستاد تجزیه‌طلبان و شورشگران شد و در واقع انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ را تکمیل کرد، به نحوی که حضرت امام خمینی (ره) روز ۱۳ آبان را انقلاب دوم نامیدند. حرکت انقلابی دانشجویان در سیزدهم آبان سال ۱۳۵۸ امید آمریکا را برای تسلط مجدد بر ایران اسلامی به ناامیدی تبدیل کرد.

اما امروز، در سالروز این سه حادثه تاریخی و با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلابی اسلامی، ایران مقتدرتر از همیشه در راه آرمان‌های خود و در راستای عظمت و رفاه مرم به پیش می‌رود. امروز جهانیان شاهدند که نه تنها دست آمریکا از ایران برای همیشه کوتاه شده است، بلکه رژیم استعماری آمریکا مجبور است مناطق غرب آسیا را یکی پس از دیگری ترک کند.

اکنون در سال‌های آغازین دهه پنجم انقلاب اسلامی از مسوولین قوای سه‌گانه انتظار می‌رود با عمل به محورهای بیانیه‌‌ی «گام دوم انقلاب اسلامی» در راستای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی قدم بردارند.

دانشگاه بوعلی‌سینا در سالگرد روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با اعلام نفرت و انزجار از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و میثاق مجدد با آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد و از آحاد و اقشار مختلف مردم، به ویژه دانشگاهیان، دانشجویان و دانش‌آموزان که در آیین پرشکوه گرامی یوم‌الله ۱۳ آبان شرکت نموده‌اند سپاسگزاری می‌نماید.

دکتر حسین رضوان
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست