پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۰۸
|
کد خبر: ۷۹۹۱
مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان خبر داد:

ثبت میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: ثبت میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه سجاد از ۲۰ فروردین ماه آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

به گزارش بسنا و به نقل از سازمان امور دانشجویان، ابوالفضل دانشور در این خصوص توضیح داد: دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور می‌توانند درخواست میهمانی و انتقال خود را برای دو نیمسال سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نهایی درخواست‌ها تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های اطلاع رسانی مناسب به ویژه از طریق فضای مجازی و سامانه‌های دانشگاه‌ها، زمان شروع ثبت درخواست و ثبت نهایی درخواست‌های میهمانی و نقل و انتقال را برای دانشجویان اطلاع رسانی کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

دانشور افزود: تمام امور میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در سال ۱۴۰۲ به‌روزرسانی و به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است، در سامانه جامع دانشجویان (سجاد) و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: متقاضیان برای ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت‌نام کرده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل در خصوص شرایط میهمانی دانشجویان اظهار داشت: در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در موسسه مبدا با میانگین کل حداقل ۱۴ گذرانده و دارای یکی از شرایط خاص مندرج در آیین‌نامه باشد، می‌تواند تقاضای حداکثر دو نیمسال میهمانی را از طریق سامانه داشته باشد؛ بنابراین دانشجویانی که یک ترم در دانشگاه مبدا تحصیل نکرده اند، نمی‌توانند در طرح میهمانی و نقل و انتقال دانشجویان ثبت‌نام کنند مگر آن که دارای شرایط خاص باشند.

دانشور ادامه داد: مدت میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته، چهار نیمسال و برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، دونیمسال تحصیلی است همچنین ادامه وضعیت میهمانی در صورت موافقت موسسات مبدا و مقصد تا دانش‌آموختگی بلامانع خواهد بود.

وی افزود: شورای موسسه مبدا موظف است بر اساس مفاد آیین‌نامه ابلاغی، درخواست دانشجو را بررسی و پس از تشخیص و احراز شرایط حداکثر تا ۱۵ تیر ماه سال جاری نظر خود را اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به موسسه مقصد ارسال و موسسه مقصد نیز مکلف است حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری نظر خود را به موسسه مبدا و متقاضی اعلام کند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل در خصوص شرایط تبدیل میهمانی موقت به میهمانی دائم گفت: از آنجایی که دانشجو نمی‌تواند در ابتدای تحصیل میهمان دائم شود، در صورتی که تطبیق واحد‌ها در موسسه مبدا مشکلی نداشته باشد و به شرط آنکه معدل کل ۱۴ و بالاتر در مدت چهار نیمسال میهمانی در مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال میهمانی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته را در موسسه مقصد کسب کند، می‌تواند در صورت موافقت موسسه‌های مبدا و مقصد، میهمان دائم شوند.

دانشور با بیان اینکه انتقال دانشجویان به موسسه مقصد، مشروط به احراز شرایط مندرج در ماده ۲ آیین‌نامه ابلاغی است، اظهار داشت: کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی همان سال و همان رشته در موسسه مقصد، در مدت حداقل چهار نیمسال میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، ضروری است.

گفتنی است، در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در مجموع ۱۵ هزار و ۱۳۵ درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان سراسر کشور در سامانه سجاد به ثبت رسید که دانشگاه‌های مبدا با ۹ هزار و ۷۷۳ درخواست موافقت کردند و از این تعداد دانشگاه‌های مقصد نیز با ۶ هزار و ۵۱۸ درخواست موافقت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو