پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۰۷
|
کد خبر: ۵۷۹۴
رقیه کریمی، در بخش «جایزه جهانی سردار شهید قاسم سلیمانی» رتبه سوم جشنواره بین‌المللی ادبیات مقاوت لبنان را کسب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، رقیه کریمی، از نویسندگان جوان و برجسته ملی و بین‌المللی و از کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا، در بخش «جایزه جهانی سردار شهید قاسم سلیمانی» رتبه سوم جشنواره بین‌المللی ادبیات مقاوت لبنان را کسب کرد.

«جایزه جهانی شهید سلیمانی» در سه بخش شعر، داستان کوتاه و رمان است و امسال شرکت کنندگانی از ۱۳ کشور لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، مصر، موریتانی، اردن، مراکش، ایران، لیبی، یمن، عربستان و الجزایر با ارسال آثار خود، در شهر بیروت در آن شرکت کرده اند.

اسم داستان رقیه کریمی «کابوس» است و ماجرای آن حکایت فردی داعشی است که بعد از شکست در عملیاتی در مسیر اربعین با شهید سلیمانی رو به رو می‌شود.

تمرکز بر مسایل جهان عرب و موضوعات انسانی در راستای مبارزه با ظلم و اشغالگری و تحکیم تفکر مقاومت از اهداف اصلی این جشنواره به حساب می‌آید و انتخاب آثار برتر با رعایت اصول حرفه‌ای توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود.
 
زبان جایزه، عربی بوده و برای اولین‌بار است که یک ایرانی بدون اینکه زبان مادری‌اش عربی باشد، این جایزه را دریافت کرده است.
 
رقیه کریمی پیش از این نیز آثاری در زمینه دفاع مقدس و مقاومت نگارش و منتشر کرده، که از جمله آثار او می‌توان به مجموعه داستان كوتاه عربی با عنوان "سلیمانی و جُرحی" (سليماني و زخم من)، مجموعه داستان كوتاه از دفاع مقدس و جنگ‌ تحمیلی با عنوان "أرجوک لاتَمُت"، مجموعه داستان عربی "عند الساعة التاسعة الا ربعا (ساعت یک ربع به نه)" و کتاب "پانصد صندلی خالی" اشاره کرد.

کریمی همچنین رتبه سوم جشنواره "سیده خوله" لبنان و مقام اول کشوری و دوم بین المللی جشنواره داستان کوتاه خاتم را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر