پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۶
|
کد خبر: ۷۵۴۳
دکتر نصیرالاسلامی وظایف و امور محوله معاونت دانشجویی دانشگاه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲

دکتر ابراهیم نصیرالاسلامی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، ضمن تبریک به مناسبت سال تحصیلی جدید و خیرمقدم به کلیه دانشجویان جدیدالورود در تمامی مقاطع تحصیلی گفت: به دانشجویان جدیدالورود به ویژه دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی توصیه می‌کنم که از دوران دانشجویی به خوبی استفاده کنند و از ابتدای سال تحصیلی با پشتکار و ممارست برای مطالعه و رشد فکری خود برنامه ریزی کرده تا در طول تحصیل با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین دانشجویان را به علم‌آموزی و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای دعوت کرده و افزود: خواستار همکاری دانشجویان با قوانین و مقررات وضع شده در دانشگاه هستم، وظایف دانشجویی خود را بدانند و به درستی انجام داده و دقت کنند که این دوران به زودی سپری خواهد شد.

نصیرالاسلامی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه دانشجویان بتوانند با خاطرات خوب و تخصص لازم از دانشگاه فارغ التحصیل شوند و برای جامعه ایران مفید و کارآمد باشند، عنوان کرد: معاونت دانشجویی در راستای تحقق اهداف اصلی دانشگاه، یعنی ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و شکوفایی استعداد‌ها با فراهم آوردن زمینه فعالیت و تأمین بعضی از نیاز‌های غیرآموزشی دانشجویان کمک مؤثری در تحقّق برنامه‌های آموزش عالی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: نظر به اهمیت امر تغذیه و ارتباط آن با سلامت فرد و جامعه، امور تغذیه در دانشگاه از اهمیت بیشتری نسب به دیگر مسائل رفاهی دانشجویان برخوردار است. مسؤولیت این معاونت نظارت بر امور سلف‌های غذاخوری دانشجویان و نیز سلف‌های مکمل و بوفه‌های دانشجویی خواهد بود، که دانشجویان جدیدالورود می‌توانند پس از ثبت‌نام و دریافت کارت دانشجویی از طریق سامانه غذا نسبت به استفاده از سلف غذاخوری اقدام نمایند.

معاون دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای خوابگاه‌های دانشجویی دختران و پسران می‌باشد و خدمات مناسبی در زمینه اسکان دانشجویان غیربومی ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: امور دانشجویی ضمن نظارت بر خوابگاه‌ها، نظارت بر حسن اجرای وظایف دانشجویان در خوابگاه‌ها، سرپرستی، حفظ و نگهداری اموال، اماکن و تأسیسات خوابگاه و همچنین نظارت بر حسن اجرای آئین‌نامه‌های انضباطی و اجرای مقررات عمومی خوابگاه‌ها را برعهده دارد.

ابراهیم نصیرالاسلامی بیان داشت: مرکز مشاوره دانشجویی، یکی از واحد‌های مهم دانشگاه بوعلی‌سینا است که به منظور ضرورت‌های تخصصی، زیر نظر معاونت دانشجویی فعالیت می‌کند و با هدف رشد و افزایش سطح توانمندی ها، استعداد‌ها و به طور کلی ارتقاء سطح بهداشت روان با دانشجو همراه می‌باشد.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره سلامت جسم و روان همچنین خدماتی در زمینه‌های پزشکی و روانشناسی نیز ارائه می‌کند، که کلیه این خدمات این مرکز برای استفاده دانشجویان رایگان است.

معاون دانشجویی دانشگاه همچنین با اشاره به برگزاری اردوی بزرگ یک روزه فرهنگی و جشن معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه، تأکید کرد: در این همایش سعی خواهد شد که دانشجویان شناختی از دانشگاه و بعضی از آیین‌نامه‌های آموزشی و انضباطی و مسؤولین و مدیران بدست آوردند و برنامه‌های مفرح و شادی نیز در این برنامه در نظر گرفته شده است، که به کمک معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برنامه ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی گفت: سعی شده است که قسمت‌های مختلف حوزه معاونت دانشجویی معرفی شود به خصوص مرکز مشاوره و خدمات آن که اگر دانشجویان عزیز بابت ورود به محیط جدید دانشگاه و خوابگاه نگرانی‌هایی دارند به آنان مشاوره لازم داده شود.

دکتر نصیرالاسلامی افزود: دانشگاه سعی داشته است که در دوره ثبت‌نام از دانشجویان عزیز سخنی هم با والدین آنان به منظور آشنایی هرچه بهتر والدین با چالش‌های دوران دانشجویی فرزندان داشته باشد.

وی در نهایت بیان داشت: از دانشجویان عزیز درخواست داریم که در اجرای برنامه‌های حوزه معاونت دانشجویی ما را یاری کنند تا بتوانیم خدمات بهتر و شایسته‌تر و در خورِ جایگاه دانشجویان ارائه دهیم و از تمامی عزیزان که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند دعوت به‌عمل می‌آورم که ما را در انجام وظایف و نظارت بر ارائه خدمات رفاهی دانشجویی همراهی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست