پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۳۰
|
کد خبر: ۷۵۶۲
رئیس دانشکده علوم انسانی گفت: دانشگاه به عنوان پیشگام عرصه مطالعات و پژوهش‌های دانشگاهی، باید مهاردار این مشکلات و ارائه‌دهنده راه‌حل، در راستای افزایش تعامل و سازگاری دانشگاه و جامعه باشد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲

دکتر سیدمهدی مسبوق استادتمام زبان و ادبیات عربی و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: دانشکده علوم انسانی با ۷۷ عضو هیأت علمی و حدود ۲۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در زمینه‌های مختلف علمی در سطح ملی و بین المللی مطرح بوده و حرف برای گفتن دارد.

وی از راه‌اندازی و تأسیس اداره خدمات پژوهشی با هماهنگی مدیریت دانشگاه برای به‌شوند (جهت‌دهی) و سامان‌دهی پژوهش‌های اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای ارائه خدمات پژوهشی در قالب پایان‌نامه، تألیف و ترجمه کتاب‌های همسو با رفع نیاز‌های جامعه خبر داد و عنوان کرد: برای پیشبرد و توسعه این فرایند، با نهاد‌های آموزش و پرورش، بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل میراث فرهنگی و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی مذاکراتی صورت گرفته و تفاهم‌نامه‌هایی هم امضا شده است.

مسبوق همچنین بیان داشت: در سال تحصیلی جدید، سلسله نشست‌هایی با عنوان نقد و نظر در مورد مسائل چالشی جامعه برگزار می‌شود؛ چراکه از اهداف سال تحصیلی جدید، تشکیل قطب‌علمی در یک یا دو گروه آموزشی است، که گروه‌های علوم تربیتی و زبان‌شناسی حائز این ظرفیت و پتانسیل هستند.

وی در ادامه با اعلام خبر برگزاری ۳ همایش ملی و بین‌المللی در سال آینده گفت: این همایش‌ها با محوریت حقوق ایران و مفاهیم، تحولات و بازنگری در قوانین، با همکاری گروه حقوق دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم انسانی اضافه کرد: از دیگر همایش‌ها که قرار است به میزبانی این دانشکده و گروه علوم‌تربیتی برگزار گردد، همایش سالانه انجمن فناوری آموزش ایران است که دهم خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا در هشتم آبان میزبان مرحله‌اول همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان خواهد بود، که در این همایش، نمایندگان دانشگاه و شهر همدان سخنرانی خواهند کرد.

دکتر مسبوق در پاسخ به سوال "انتظار جامعه از اساتید در حوزه‌های علوم انسانی برای ارتقاء و بهبود شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی چیست؟! " گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه معاصر ما، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که انتظار می‌رود دانشگاه به عنوان پیشگام عرصه مطالعات و پژوهش‌های دانشگاهی وارد این گستره شود و مهاردار این مشکلات و ارائه‌دهنده راه‌حل، در راستای افزایش تعامل و سازگاری دانشگاه و جامعه باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست