پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۹۹
|
کد خبر: ۷۵۷۳
رئیس دانشکده شیمی و علوم نفت از رسالت‌های این دانشکده در تولید علم سخن گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲

دکتر جلال بصیری‌پارسا استادتمام شیمی کاربردی و رئیس دانشکده شیمی و علوم نفت دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار بسنا گفت: پس از تاسیس دانشگاه بوعلی‌سینا، گام‌های اولیه تشکیل رشته آموزش شیمی در مقطع کارشناسی‌ارشد در سال ۱۳۵۵ و پذیرش دانشجو در این رشته برداشته شد. در مهرماه سال ۱۳۵۷ با پذیرش دانشجو در سه گرایش دبیری، شیمی محض و کاربردی در قالب گروه شیمی موجودیت یافت.

وی تشریح کرد: گروه شیمی در سال ۱۳۶۹ در گرایش‌های پنج‌گانه شیمی معدنی، کاربردی، تجزیه ، آلی ووشیمی فیزیک  رسماً شروع به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد نموده است.

بصیری‌پارسا در ادامه گفت: در سال ۱۳۷۳ در گرایش‌های مذکور  پذیرش دانشجوی دکتری صورت پذیرفت و گروه شیمی  از تاریخ تأسیس تا به امروز بدون وقفه در راستای ارتقاء سطح کیفی آموزشی و پژوهشی و دیگر رسالت‌های خود کوشش نموده است.

وی بیان کرد: گروه شیمی در سال ۱۳۸۵ در برنامه جامع دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان دانشکده مستقل برنامه‌ریزی و از دانشکده علوم پایه مستقل شد و اخیراً در سال ۱۴۰۲ به دانشکده شیمی و علوم نفت تغییر نام یافت.

دکتر بصیری‌پارسا در ادامه افزود: این دانشکده در راستای دستیابی به افق‌های پیش‌بینی شده، توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و برنامه‌های توسعه راهبردی دانشگاه و دانشکده اقدام به تاسیس ساختمان جدید نموده است، که به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس دانشکده شیمی و علوم نفت خاطرنشان کرد: این احداث و استقرار به سمت تدارک علمی و تجهیزات سازگار با شرایط و استاندارد‌های آموزش عالی، توسعه پژوهش‌های بنیادی پویا و با هدف ورود به عرصه پژوهشی دانش‌های نوپدید و عملکرد موفقیت‌آمیزتر این دانشکده گرایش دارد.

وی اضافه کرد: کادر فعلی این دانشکده از ۱۸ نفر استاد تمام، ۶ نفر دانشیار و ۶ نفر استادیار تشکیل شده است. ۱۰ نفر از اساتید برجسته این دانشکده در گرایش‌های مختلف نیز بازنشسته شده‌اند، که هنوز با دانشکده همکاری دارند.

بصیری‌پارسا با بیان اینکه این دانشکده در تلاش است با برخورداری از کادر علمی باتجربه و نیرو‌های جوان و تلاش‌گر سعی بر پیش‌تازی در عرصه‌های علوم بنیادی و فن‌آوری داشته باشد، تأکید کرد: انجام تحقیقات نوین بنیادی و کاربردی در زمینه سنتز مواد شیمیایی از اهم امور است و تاکنون صدها مقاله علمی و ده‌ها کتاب توسط اساتید و دانشجویان این دانشکده در مجلات معتبر بین‌المللی و انتشارات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

وی در پایان از آمادگی این دانشکده برای ایجاد دانش پایه در زمینه صنایع شیمیایی، نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد و گفت: امید آن می‌رود در آینده شاهد ارتقای بیشتر فعالیت‌ها و دستاورد‌های فاخر علمی در دانشکده شیمی باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست