پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۵۱
|
کد خبر: ۷۵۸۴
آیین‌نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از سازمان امور دانشجویان، آیین‌نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها که از سوی سازمان امور دانشجویان تهیه و تنظیم شده است توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

در متن این آیین‌نامه آمده است: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور افزون بر مسئولیت آموزش، انتقال دانش و آماده ساختن دانشجویان برای ورود به عرصه‌های تخصصی، رسالت مهم تربیت انسان‌های کارآمد، اخلاق‌گرا، متعهد، مسئولیت‌پذیر و متخصص تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارند.

برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای شناسایی و جلب مشارکت فعالانه دانشجویان از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند جایگاه دانشگاه را آنگونه که شایسته بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند نقشه جامع علمی کشور است، به نمایش بگذارد. در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و بر اساس تکالیف معین در سند تحول دولت مردمی نسبت بر زیست سالم دانشجویی و همچنین با عنایت به اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور شناسایی استعداد‌های برتر، معرفی الگو‌های مناسب دانشجویی و تشویق دانشجویان به افزایش فعالیت داوطلبانه و جهادی و تلاش برای نوآوری و فعالیت‌های موثر آموزشی، پژوهشی، فناورانه، نوآورانه، مهارتی، تجاری‌سازی، فرهنگی، ورزشی و هنری و حمایت از دانشجویان سرآمد، این آیین نامه تدوین و ابلاغ می‌شود.

برای مشاهده متن این آیین نامه کلیک کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری