پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

خبرگزاری دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن عذرخواهی از مجموعه دانشگاهی به ویژه حوزه دانشجویی به دلیل برخی از سوء‌تفاهمات درباره اطلاع‌رسانی مسائل دانشجویان و همچنین جزئیات تغییر سامانه‌های خوابگاه و تغذیه و جابجایی دانشجویان به خوابگاه‌های جدیدالاحداث دباغ، با دکتر ابراهیم نصیرالاسلامی گفتگو کرد

به گزارش بسنا، دکتر نصیرالاسلامی ضمن بازگو کردن اقدامات برجسته این حوزه در توسعه فضا‌های خوابگاهی در گفتگو با خبرنگار بسنا با تبریک بعثت پیامبر اعظم (ص) و ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دو سال اخیر، با وضع سیاست‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه، کار‌های بزرگی در این دانشگاه آغاز شده، که بعضی از این اقدامات به نتیجه رسیده و بعضی دیگر در حال انجام و تکمیل است.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در این دوره مدیریت دانشگاه، توسعه فضا‌های خوابگاهی است، که در این راستا عملیات اجرایی و ساخت دو بلوک خوابگاهی دخترانه در مجاورت مجموعه خوابگاه بعثت به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال گذشته آغاز شده، که مراحل پایانی کار خود را طی کرده، درحال تجهیز بوده و از هفته آینده آماده پذیرش دانشجویان عزیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای گسترش فضای کمی خوابگاه‌ها و ارتقای کیفی ارائه خدمات دانشجویی، در فضایی با زیربنای حدود ۶۳۰۰ مترمربع، در مجموع دو بلوک چهارطبقه‌ای، با ظرفیت ۱۱۲ اتاق، برای اسکان حدود ۶۷۰ نفر از دانشجویان دختر این دانشگاه ساخته شده است.

نصیرالاسلامی اضافه کرد: این دو بلوک خوابگاهی جدیدالاحداث، به پاس زحمات بانوی مجاهد انقلابی همدانی، مرضیه حدیدچی (دباغ)، به نام ایشان نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: از اهداف ساخت این پروژه، تجمیع اسکان و انتقال دانشجویان دختر از خوابگاه‌های خارج از پردیس اصلی از جمله، حضرت زینب (س)، معصومیه و ظرفیت‌های مازاد اسکان‌یافته در بلوک‌های بعثت و فرزانگان به داخل پردیس اصلی دانشگاه و مدیریت بهتر فضا‌های خوابگاهی است، تا دانشگاه بتواند تعداد بیشتری از دانشجویان متقاضی خوابگاه را اسکان دهد.

دکتر نصیرالاسلامی همچنین بیان داشت: به طور قطع پیش از این در مبحث خوابگاه دچار مشکلاتی بودیم، چراکه جمعیت دانشجویان متقاضی خوابگاه بیش از ظرفیت موجود خوابگاهی بوده و دانشگاه ناگزیر به ساخت خوابگاه‌های جدید بود، لذا با افتتاح دو بلوک خوابگاهی جدیدالاحداث دباغ این مشکل رفع می‌شود.

وی با اشاره به جابجایی دانشجویان از خوابگاه‌های کوثر، حضرت زینب (س)، معصومیه و ظرفیت‌های مازاد اسکان‌یافته در بلوک‌های بعثت و فرزانگان به خوابگاه‌های جدیدالاحداث دباغ در تعطیلات بین دو ترم، گفت: افتتاح این دو بلوک خوابگاهی، که با زحمات رئیس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه و نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ثمر نشسته است، از جمله دستاورد‌های برجسته این دوره از مدیریت دانشگاه محسوب می‌شود، اما باید گفت که جابجایی بیش از ۶۵۰ نفر از دانشجویان عزیز در این زمان قاعدتا با معدود مشکلاتی مواجه است، که ان‌شاءالله با همکاری، صبوری و همراهی دانشجویان عزیز قابل حل خواهد بود.

معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه ضمن تشکر از کارکنان و عوامل تأثیرگذار حوزه مدیریت دانشجویی، تأسیسات، نقلیه، تدارکات و کارپردازی، خدمات و ... که در این امر مهم در کنار دانشجویان و مدیران دانشگاه هستند، تصریح کرد: بخش زیادی از موارد مربوط به تجهیز خوابگاه‌های جدیدالاحداث دباغ صورت گرفته و بخش باقی‌مانده نیز نهایتا با خرید و دریافت امکانات لازم تا قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

وی همچنین علت جابجایی دانشجویان از خوابگاه کوثر به خوابگاه‌های جدیدالاحداث دباغ را، جذب دانشجویان جدید غیرایرانی خوانده و تبیین کرد: سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره جدید بر بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها است و در این راستا جذب دانشجویان غیرایرانی از کشور‌های مختلف یکی از اولویت‌های این هدف بزرگ بوده و به عنوان یکی از امتیازات دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌ها تأثیر بسزایی دارد، که دانشگاه بوعلی‌سینا نیز به همین منظور در اقدامی موفق، تعداد قابل توجهی دانشجوی غیرایرانی جذب کرده است.

نصیرالاسلامی افزود: این موضوع در دیگر کشور‌ها جزو اولویت‌های بین‌المللی بوده و به تبادلات فرهنگی و علمی کمک می‌کند؛ به علاوه اینکه جذب دانشجویان غیرایرانی به دلیل پرداخت شهریه بین‌المللی، به ارزآوری و رشد اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.

وی ضمن تأکید بر ارتقاء ارائه خدمات خوابگاهی و رفاهی به دانشجویان ایرانی در آغاز بهره‌برداری از خوابگاه‌های جدیدالاحداث دباغ، گفت: پذیرش بیش از ۵۴۰ نفر از دانشجویان که در سامانه ثبت‌نام کردند و اسکان ایشان قطعی است، در خوابگاه‌های دباغ از صبح جمعه ۲۷ بهمن، آغاز خواهد شد؛ ولی برای جاماندگان و مابقی متقاضیان مشمول این جابجایی قابل رزرو بوده و ادامه دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه اضافه کرد: بنا بر سیاست‌های کلان دانشگاه خوابگاه‌های حضرت زینب (س)، معصومیه و فرهنگ در آینده نزدیک بازسازی شده و در ترم‌های آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: سامانه سرخ که سابق بر این، به عنوان سامانه خوابگاه مورد استفاده بود، مشکلاتی داشته و نیاز به به‌روزرسانی و تغییراتی داشت، که از جمله آن می‌توان به نداشتن قابلیت برای اتصال به سامانه گلستان، نداشتن قابلیت ارائه امکانات پیشرفته و توسعه خدمات، مانند رزرو گروهی اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر با اتصال این سامانه جدید به گلستان، به صورت روزانه کلیه وضعیت فعال دانشجویان به طور خودکار بروزرسانی می‌شود و ارائه خدمات دانشجویی بهتر خواهد شد.

نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: در راستای بروزرسانی این سامانه، آدرس سامانه تغذیه نیز از dining.basu.ac.ir به samad.basu.ac.ir تغییر یافته، ولی پنل کاربری هیچگونه تغییری نداشته و با همان روال قبل به کار خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: امروز شنبه ۲۱ بهمن در سلف‌های مکمل و علوم پایه غذای گرم توزیع شده و از روز دوشنبه ۲۳ بهمن نیز تمام سلف‌های اصلی و مکمل دانشگاه در صورت رزرو توسط دانشجو، غذای گرم ارائه می‌کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان تصریح کرد: ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای همه دانشجویان عزیز و بزرگوار، می‌خواهم که در ارائه خدمات بهتر، حوزه معاونت دانشجویی را کمک کنند، تا بهتر بتوانیم در این مسؤولیت خدمت کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو