پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۳
|
کد خبر: ۱۰۰۲
مهندس سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفتمين كنگره علوم ترويج و آموزش كشاورزي در دانشگاه بوعلي سينا، عدم روحيه جمعي، تعاملات اجتماعي و روحيه تعاون و همكاري را مانع موثر در توسعه كشور بيان كرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، مهندس سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه هفتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، که در سالن همایش سرو دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، با طرح اين پرسش كه آیا ترویج یک گرایش تخصصی کشاورزی است یا یک دانش اجتماعی، روانشناسی و انسانی است؟ سخنان خود را آغاز كرد و در پاسخ گفت: ترویج یک امر مهم در تغییر اجتماعی است و پيش از اینکه انتقال یک مهارت باشد، تغییر یک رفتار است.

وي افزود: موضوع ترویج موضوع انسان ها، جامعه روستایی و دانش جلب مشارکت مردم است بنابراین مروج باید انسان شناس باشد و از دانش روانشناسی، اجتماعی، ارتباطی و گفتگویی برخوردار باشد.

کلانتری خاطرنشان کرد: منابع طبیعی را باید تبدیل به فرهنگ و رفتار اجتماعی کرد که مردم پاسدار منابع طبیعی باشند، این نگرش را در حوزه زراعت، دام پروری و توسعه روستایی نيز قابل توجه مي باشد.

وی در ادامه گفت: امروزه نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در جهت رفع بسیاری از مشکلات کشور نیازمند فرهنگ تغییر رفتار و بهبود هستیم؛ یک مروج انسانی است که درجهت تغییرات اجتماعی و توسعه مشارکت مردمی کار می کند، به بيان ديگر، مروج کسی است که در جهت بیکار کردن خود تلاش می کند یعنی مردم را توانمند کند و وابسته به خود بار نمی آورد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مانع مؤثر در توسعه کشور عدم روحیه کار جمعی، تعاملات اجتماعی و روحیه تعاون و همکاری است.

کلانتری در پایان گفت: مورج باید یک تسهیل گر روستایی باشد تا بتواند با جامعه روستایی ارتباط خوبی داشته باشد و امیدواریم این کنگره بتواند در جهت اندیشه ترویج، اندیشه آوری، بهبود و ارتقای کیفیت عمل کند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست