پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۷۸
|
کد خبر: ۱۰۱۱
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم روز کارمند:

در توسعه همه جانبه و پایدار کشور همگی باید تلاش کنیم

دکتر محمدی فر در مراسم روز کارمند گفت: من معتقد هستم ‌اگر توسعه ایی بخواهد در کشور رخ بدهد، مدیران ‌ارشد باید برنامه ریزی کنند ولی تک تک ما باید تلاش کنیم، البته در توسعه همه جانبه و پایدار کشور همگی باید تلاش کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، صبح روز یکشنبه 4 شهریور در مراسم گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت: ما امروز به مناسبت هفته دولت و به پاس قدردانی و قدرشناسی زحمات یک ساله کارکنان دانشگاه بوعلی سینا گرد هم آمدیم.

وی با اشاره به علت نام گذاری این فته به نام دولت خاطرنشان کرد: این نام گذاری به پاس اولین دولت انقلابی است که با آمدن شهید رجایی و شهید باهنر که هرچند دولت کوتاهی بود آغاز شد، که اگر به سخنان حضرت امام خمینی (ره) ارجاعی بدهیم، ایشان این دولت را به عنوان شروعی در تاریخ انقلاب، یک دولت صدیق و خدمتگزار وفادار به مردم و نظام اسلامی دانسته و معرفی کردند، که متاسفانه این دولت دیری نپایید و در ۸ شهریور در حادثه تروریستی که اتفاق افتاداین دولت به پایان رسید البته الحمدالله تفکر و راه این دولت ادامه پیدا کرد.

دکتر محمدی فر افزود: اگر بررسی داشته باشیم در روند دولت شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور و شهید باهنر به عنوان نخست وزیر، شاید ما به توصیه نامه های امام علی(ع) در موردکارگزاران دولت اسلامی برسیم.

وی تصریح کرد: توصیه می کنم که نامه ها و دستورات حضرت علی(ع) به مالک اشتر در خصوص ویژگی های کارگزاران دولت اسلامی را با دقت مطالعه کنیم و این دستور عمل ها باید سر لوحه کار مدیران و دولت مردان و کارگزاران به نظام اسلامی و مردم بزرگ ایران باشد، چون مردم ایران مردمانی بزرگ هستند و ما خدمتگزاران به مردم هستیم و باید به این خدمت گذاری افتخار کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: نوع خدمت گزاری ما در دانشگاه ها شاید تفاوت هایی با سایر دستگاه ها داشته باشد؛ دانشگاه و خاصه اگر دانشگاه خودمان را درنظر بگیریم، دانشگاه بوعلی سینا شهری است در دل شهر بزرگ همدان، اما شهری با ویژگی های خاص خودش، شهری که تقریبا همه اعضای آن جوان، آرمان گرا و مطالبه گر هستند.

وی یادآور شد: ما نیاز به فرهنگ کار در دانشگاه داریم که دارای تفاوت های جدی با سایر بخش ها دارد، شاید در یک اداره و یا یک سازمان افراد پخته تر و افراد با حوصله تر مراجعه کننده باشند اما مراجعه کنندگان ما جوانان پرشور و پر انرژی هستند که متقعدند باید سریع به نتیجه برسند و لذا این ظرافت های کار شماست که به طور صحیح به ایشان پاسخ دهید.

وی تأکید کرد: ما نیاز داریم فرهنگ کار را در رفتار سازمانی کشورمان مجددا تعریف کنیم؛ از زمانی که نخستین اصلاحات اداری در ایران آغاز گردید، که این تشکیلات اداری محصول تعامل با جهان خارج و مخصوصا جهان غرب است تا به امروز بسیاری از غربی ها قسمت عمده ایی از این تشکیلات را کنار گذاشته اند.

دکتر محمدی فر اضافه کرد: پیشنهادی که در این مورد داده می شود، سیستمیک کردن امور است، برای مثال بسیاری از بخش های ما وابسته به یک فرد است، ضمن احترام به این شخص اما اگر روزی این فرد بنا به دلایلی از سیستم ما برود، لطمه جدی به سیستم وارد می شود، بنابراین باید اصلاحات سازمانی در راستای بهره وری و آمایش مطلوب نیروی انسانی صورت بگیرد و به سمت سیستمیک کردن امور برویم.

رئیس دانشگاه همچنین گفت: دانشگاه بوعلی سینا قرار است بین المللی بشود، بحث دانشگاه بین المللی D8 را قریب به دو سال است تبلیغ می کنیم و دانشگاه های دیگر نیز به مرور زمان وارد این بحث شده اند، اما چیزی که اهمیت دارد این است که دانشگاه ما باید دارای شخصیت بین المللی شود و هم چنین نیاز به توسعه ارتباطات وجود دارد که این توسعه با رفتار و تعامل دوگانه ایجاد می شود، باید در ارتباط با جوانان و به خصوص دانشجویان غیرایرانی حساس تر باشیم، چون ما به این روابط برای پیشرفت و توسعه احتیاح داریم و در بحث دیپلماسی علمی بوده است که ما توانسته ایم بسیاری از تحریم ها را پشت سر بگذاریم و پیشرفت کنیم.

وی اظهار کرد: دیپلماسی علمی منفذی است که کمک می کند به جوانب کار و بسیار اهمیت دارد و یکی از اولیت های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است، که ایشان در بیاناتی که در ماه مبارک رمضان داشتند، اشاره کردند به دیپلماسی علمی و ارتباطاتی که باید دانشگاه ها داشته باشند، چون اگر درب دانشگاه ها بسته باشد ما در تحقیق، پژوهش، علم، تکنولوژی و آموزش عقب می مانیم.

دکتر محمدی فر در پایان گفت: من معتقد هستم ‌اگر توسعه ایی بخواهد در کشور رخ بدهد، مدیران ‌ارشد باید برنامه ریزی کنند ولی تک تک ما باید تلاش کنیم، البته در توسعه همه جانبه و پایدار کشور همگی باید تلاش کنیم، و نقش تک تک افراد حایز اهمیت است و اگر هرکس ابتدا خودش را نقد کند و مسؤولیتش را به درستی انجام دهد این امر محقق می شود.

خبرنگار: هزاوئی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست