پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۸۳
|
کد خبر: ۱۰۲۵
عضو هیأت علمی و مدیر امور پژوهشی دانشگاه تهران، در سومین سمینار شیمی کاربردی ایران گفت: از نظر تولیدات علمی در بین ۲۸ کشور دنیا قرار داریم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

دکتر رحمت اله ستوده عضو هیأت علمی و مدیر امور پژوهشی دانشگاه تهران، در سومین سمینار شیمی کاربردی ایران در دانشگاه بوعلی سینا ضمن تشکر از دبیرهای برگزاری این سمینار و هیئت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا مطالبی را در رابطه با توسعه دانش بنیان و سند چشم انداز 1404 در قالب پاورپوینت ارائه داد.

وی افزود: سند چشم انداز کشور، یک سند ۲۰ ساله است که این چشم انداز در سال ۱۴۰۴ به پایان خواهد رسید.

دکتر ستوده ضمن بیان اطلاعاتی که از بانک جهانی در رابطه با سند چشم انداز تهیه و جمع آوری کرده بود، افزود: کشورهایی را که از نظر منابع و ذخایر با کشور ما اشتراک هایی دارند را مورد بررسی قرار داده ایم و به این نتیجه رسیدیم که ما باید در بین کشورهای مهم منطقه با توجه به منابعی که داریم رتبه اول را دارا باشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: خوشبختانه ما رتبه علمی خوبی داریم، طبق اعلام وزارت علوم ما رتبه ۱۵ را دارا هستیم. اگر نیروی انسانی را منبع اصلی توسعه دانش بنیان فرض کنیم، از نظر تولیدات علمی در بین ۲۸ کشور دنیا قرار داریم.

وی در پایان متذکر شد: مسائل دیگری نیز در کشور ما وجود دارد که ما دانشگاهیان باید نسبت به آن ها نگران باشیم و در جهت بهبود شاخص ها در جاهایی که مقدور است تلاش کنیم.

خبرنگار:اسدی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری