پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۷
|
کد خبر: ۱۰۴۳
رئیس هیأت عالی جذب خبر داد؛

اختصاص 100 سهمیه برای جذب نخبگان

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمار جذب نخبگان در سال گذشته گفت: امسال نیز حدود ۱۰۰ سهمیه برای جذب نخبگان در دانشگاه ها اختصاص داده ایم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، محمدعلی کی نژاد با اشاره به سهمیه نخبگان برای جذب در هیات علمی گفت: معمولا ۱۰۰ سهمیه نخبگان به بنیاد نخبگان اختصاص می دهیم.

وی به آمار جذب نخبگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۵۱ نفر از سهمیه نخبگان استفاده کرده و جذب دانشگاه ها شده‌اند، امسال نیز همان حدود سهمیه به نخبگان اختصاص داده شده است.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بیشتر این سهمیه به نخبگان خارج کشور و یا نخبگانی که بین دو فراخوان مراجعه می کنند اختصاص داده می شود.

وی درباره چگونگی تامین بودجه برای پرداخت حقوق اعضای هیات علمی که بعد از فراخوان و یا در میان سال جذب دانشگاه ها می شوند، گفت: دانشگاه ها، درصدی از بودجه سنواتی خود را برای پرداخت حقوق اختصاص می دهند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای جذب اعضای هیات علمی یک ردیف متمرکز بودجه پیش بینی شده، حقوق افرادی که بعد از فراخوان و یا در میان سال پذیرش می شوند، از محل این بودجه متمرکز، برای وزارت علوم و بهداشت پرداخت می شود.

کی نژاد افزود: در هفته جاری، هیات عالی جذب در استان گیلان تشکیل شده و به ارزیابی امور جذب، دانشگاه های البرز، قزوین، گیلان و احتمالا، زنجان خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در این جلسه، هم با افرادی که جذب دانشگاه های مذکور شده و هم افرادی که جذب نشده اند، جلسه ای داشته و مشکلات موجود را رفع خواهیم کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری