پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۶۷
|
کد خبر: ۱۰۴۸
وزیرعلوم در کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در اصفهان تاکید کرد:

لزوم پیوند دانشگاه و مراکز فناوری برای حل مشکلات اقتصادی کشور

دکترمنصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بر پیوند دانشگاه و مراکز علم و فناوری برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کنونی کشور تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکترغلامی درآیین افتتاح کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری با اشاره به اینکه دستاوردهای خوبی را در حوزه فناوری و اقتصاد با رویکرد استفاده از دانش داشته ایم، اظهار داشت: در شرایط فعلی در مجموع ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور داریم که پارک علم و فناوری اصفهان قدیمی ترین آنهاست.

وی افزود: تعداد قابل توجهی مراکز رشد در پارک های علم و فناوری ایجاد کردیم که این مراکز رشد از ایده های نو در حوزه فناوری پشتیبانی می کنند.

وزیرعلوم افزود: پارک ها محل استقرار مراکز متعدد و بویژه دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار شرکت دانش بنیان در مراکز رشد داریم که از سرعت توسعه خوبی برخوردارند و دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

دکترغلامی با بیان اینکه ۴۳ هزار شغل در این مجموعه شرکت ها فراهم شده است، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد شغل های پایدار هستیم که ارتباط مستقیم با دستاوردهای علم و فناوری داشته باشد.

وی افزود: تلاش داریم پیوند محکمی بین دانشگاه و مراکز علم و فناوری ایجاد کنیم به طوری که دانشجویان ما بتوانند به راحتی از مراکز رشد و علم و فناوری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اکنون با آن مواجهیم، استفاده کنند که اگر این پیوند برقرار بشود ما افق روشنی خواهیم داشت.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست