پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۴۳
|
کد خبر: ۱۰۶۲
به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می شود؛

سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان

دکتر سید محسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان و رئیس شورای سیاست گذاری سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور از آمادگی کامل دانشگاه زنجان برای برگزاری این مسابقات خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

به نقل از دانشگاه زنجان، دکتر نجفیان با بیان اینکه این جشنواره از ۱۶ شهریور با پذیرش دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه های سراسر کشور آغاز می شود، اظهار داشت: این جشنواره ۱۸ شهریور با حضور مسئولان کشوری و استانی با تقدیر از برگزیدگان مسابقات به پایان خواهد رسید و در حاشیه این جشنواره نیز نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس دانشگاه زنجان افزود: در این دوره از جشنواره قریب به ۴۵۰ دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور در رشته های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحلیل و تحقیق و نیز اذان، دعا و مناجات، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و سایر موارد در ۵ سالن مجزا به صورت همزمان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رئیس شورای سیاست گذاری این جشنواره گفت: پژوهش یکی دیگر از بخش های این جشنواره است که شرکت کنندگان در این بخش در زمینه تلخیص کتاب و مقاله‌نویسی رقابت می کنند؛ همچنین بخش آثار ادبی هم شامل شعر، داستان، فیلم‌نامه نویسی و آثار هنری از جمله خوشنویسی، عکاسی، معرق، منبت، طراحی پوستر و نیز فناوری‌های تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی از دیگر بخش های این جشنواره می باشد.

وی در ادامه گفت: در این جشنواره، نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۸۰ کارشناس دینی در قالب کارگاه تخصصی یک روزه در دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان برگزار می شود.

به گفته دکتر نجفیان، دکتر فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکترغلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر قره شیخلو ریاست سازمان دارالقران کشور، آیت اله خاتمی امام جمعه، مهندس درویش امیری استاندار و تنی چند از مسئولین بلند پایه استان، مهمانان ویژه این جشنواره در مراسم اختتامیه این جشنواره خواهند بود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر