پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۹۹
|
کد خبر: ۱۱۰۷
در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید؛

رئیس دانشگاه بوعلی سینا شروع سال تحصیلی را تبریک گفت

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، شروع سال تحصیلی را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش بسنا، متن این پیام بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»

«بیاییم با مهرِ امسال، مهربان‌تر باشیم»

اکنون که باز، فصلِ شکفتنِ شکوفه‌ های علم و دانش در برگ‌ ریزانِ خزان آغاز می‌شود، هر ورقی از برگ‌ های دفتر پاییز، سرمشق عاشقانه‌ ای است که جادوی جاودانۀ آموختن را در گوش بادها زمزمه می‌کند. درسِ ‌برگ‌های پاییز، درسِ آموختنِ صبر و انتظار کشیدن است، تا رسیدن به فصل رویش‌ها و شکفته‌ شدن‌های بهار. شروع سال تحصیلی در آغاز فصل پاییز، به ما می‌ آموزاند که همۀ چیزهای خوب، دیر به دست می‌آید. آغاز پاییز با همۀ بیم و امیدش؛ با سرما و سختی‌ های زمستان در پیش روی خود؛ فرجامی جز رُستن‌ها و رویش‌های بهاری ندارد. باید دانست که بی‌ تردید ثمره و میوۀ علم و دانش دیر به بار می‌نشیند و فقط کسانی که توان انتظار کشیدن و تحمل سختی‌ های این راه را دارند از درخت پربارِ معرفت بهره خواهند برد.

خداوند بزرگ را سپاس‌ گزاریم که باری دیگر، توفیق ورود به فصل مهر و فرزانگی را به ما ارزانی داشت تا در سنگر دانش و علم‌ آموزی در جهت اعتلای جایگاه علمی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران کوشش کنیم. اکنون که مِهری دیگر فرا رسیده، بیاییم با مهرِ امسال مهربان‌‌ تر باشیم و آن را نقطۀ آغازی بدانیم برای امید به آینده و تبدیل رویاهای محال به آرزوهای دست‌ یافتنی. به‌ راستی دانشگاه در ایجاد «روحیۀ امید به پیشرفت» و «اعتلای روح آدمی» یک سهم بسیار بزرگ را ایفا می‌کند وآیندۀ ایران در دستان کسانی است که در دانشگاه‌ها پرورش یافته‌ اند.

اینجانب در سال تحصیلی جدید، برای آحاد جامعۀ دانشگاهیِ دانشگاه بوعلی‌ سینا، از خداوند منان آرزوی توفیق در عرصۀ علم‌ آموزی و حرکت در راه دانش و معرفت را دارم و ضمن خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید که به‌ تازگی وارد دانشگاه بوعلی‌ سینا شده‌اند، این موفقیت را به آن‌ها صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم. امید است مدیران، اعضای هیأت علمی وکارکنان متعهد و پرتلاش دانشگاه درفراهم نمودن بسترهای مناسب برای ارائۀ خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی به دانشجویان عزیزموفق باشند.

حال که دانشگاه بوعلی‌ سینا هم ‌راستا باسیاست‌ های کلان وزارت علوم درعرصۀ دیپلماسی علمی ودراجرای نقشۀ راه توسعۀ دانشگاه درحوزۀ بین‌ المللی شدن، گام های اولیه را، مستحکم و باصلابت برداشته وشاهد حضور دانشجویانی از اطراف و اکناف جهان شده ونخستین بارتوفیق حضوردر بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان رانیز به دست آورده است، امیدواریم با همّت وحمیّتِ آحاد جامعۀ دانشگاهی و با اهتمام به هم‌ افزایی وجهاد علمی، گام های بعدی راموفق‌ ترواستوارتر برداریم.

در پایان، ضمن تسلیت به مناسبت ایّام عزاداری آقا أباعبدالله‌ الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان؛ ازدرگاه خداوند یگانۀ سبحان برای تمامی شما عزیزان در سال تحصیلی جدید، موفقیت و بهروزی آرزومی‌ نمایم.

با تقدیم احترام

دکتر یعقوب محمدی‌ فر


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست