پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۱۵۸
|
کد خبر: ۱۱۶۰
جانشین حوزه بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه بوعلی سینا:

دفاع مقدس، آیینه تمام نمای عاشورا است

یونس اکبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا اظهار داشت: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد، درس‌هایی بوده که مردم از قیام عاشورا گرفتند، رزمندگان ما شاگردان مکتب سيد و سالار شهيدان امام حسین(ع) بوده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

یونس اکبری، جانشین حوزه بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس فرصت گرانبهایی است که ما پیوند بین عاشورا و دفاع مقدس را تبیین کنیم.

وی افزود: تبیین پیوند دفاع مقدس و قیام عاشورا، دارای محتوای ارزشمندی است؛ آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد، درس‌هایی بوده که مردم از قیام عاشورا گرفتند، رزمندگان ما شاگردان مکتب سيد و سالار شهيدان امام حسین(ع) بوده‌اند.

اکبری خاطرنشان کرد: رزمندگان ما با الگو گرفتن از هدف‌های قیام عاشورا، عشق به خدا، وفاداری به خدا و ولایت را در خود داشتند و هرگز اسلام، ولایت و رهبری را تنها نگذاشتند.

وی اضافه کرد: رزمندگان در میدان جنگ نشان دادند که در کشته شدن در راه خدا ترس ندارند، کما اینکه امروز ملت ما با افتخار از دفاع مقدس یاد می‌کند و با اقتدار در مقابل دشمنان این مرز و بوم می ایستد.

جانشین حوزه بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه بوعلی سینا بیان داشت: تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس، نشان دهنده این است که مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادگی، شهادت و دفاع است؛ باید با شعارهای محرم شعارهایی که جوانان و جامعه ما به شدت به آن وابسته هستند و با در اختیار داشتن ابزارهایی همچون فرهنگ دفاع از ارزش ها را مدنظر قرار داد تا بتوانیم پیام عاشورا را متناسب با فرهنگ جامعه جهانی منتقل کنیم.

وی ادامه داد: باید مراسم های محوری هفته دفاع مقدس و کمیته های ذیل آن در دانشگاه به شکل جدی پیگیری شود؛ موضوع دفاع مقدس نباید در حد شعار، گفت و شنود و یا تنها منوط به یک هفته باشد، بلکه دفاع مقدس تاریخ هر روز کشور ما است؛ چون هر چه داریم به برکت خون شهدا و جانبازان است و باید با تمام وجود این جایگاه ها و نمادها را حفظ کنیم.

اکبری تصریح کرد: ما در دفاع مقدس توانستیم حقانیت خود را به دنیا ثابت کنیم؛ آرامش، سربلندی و اقتدار کنونی ایران اسلامی و تأثیرگذاری آن در مسائل منطقه و خاورمیانه، مرهون مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس است و باید این افتخارات را به طور مستمر بیان کرد.

وی افزود: مهمترین پیام سیاسی دفاع مقدس ما این بود که ثابت کردیم نظام دوقطبی در جهان به پایان رسیده است و ایران اسلامی در هشت سال جنگ بدون تکیه بر آمریکا و یا شوروی سابق، یک سیاست بین‌المللی مشخص در جنگ را پیش گرفت.

جانشین حوزه بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: در این که ملاک، حال فعلی افراد است هیچ شکی نیست، اما امروز افرادی کلمه "حق" را می گویند در حالیکه "یَرادُ بِهِ اَلْباطِل" را میخواهند؛ چرا زمانیکه در شیپور جنگ دمیده شد تا مرد را از نامرد مشخص کند، عده‌ای مشغول احوالات منزل خود بودند و عافیت‌طلبی را به شهادت‌طلبی ترجیح دادند و امروز نیز آنچنان جنگ را روایت می کنند و آنچنان پیشکسوتان جهاد و شهادت را مورد تهمت های گوناگون قرار می دهند که انگار آنها بودند که خرمشهر و فاو را فتح کردند.

وی گفت: هیچکس از جوانان نسل چهارم انقلاب از تئوریسین های جنگی جنگ ندیده نپرسید که ملاک برای شناخت شما حال فعلی که زمان تقسیم غنایم است، نیست؛ همانا که بعضی افراد زمانیکه فرماندهان شهید دفاع مقدس پشت بی سیم رمز عملیات را فریاد می زدند، در سنگرهای منزل در نهایت خوش‌بینی مشغول دعا کردن برای رزمندگان بودند.

اکبری در نهایت اظهار کرد: به حول قوه‌ الهی و به کوری چشم دشمنان خارجی و معاندین داخلی، انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه دارد.

خبرنگار: قیاسی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر