پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۲۹
|
کد خبر: ۱۱۸۵
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا:

عدم وجود افراد باسواد و متخصص، موجب انحراف جنبش های دانشجویی شده است

محمد تنهایی در گفتگوی اختصاصی با بسنا اظهار داشت: بدترین چیزی که می شود از جریان های جنبش دانشجویی ببینم، به انحراف کشیده شدن این جریان ها است و که بزرگ ترین مسأله ای که تأثیر گذار است عدم وجود افراد با سواد و متخصص در بین این جنبش ها است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

محمد تنهایی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، گفت: ابتدا که وارد دانشگاه شدم با توجه به پیشینه ای که از فعالیت ها و اندیشه خود میشناختم تصمیم گرفتم وارد حوزه جنبش دانشجویی بشوم.

وی افزود: با تحقیق و شناختی که پیدا کردم وارد انجمن اسلامی معتدل شدم و فعالیت خودم را شروع کردم، البته هیچوقت ادعای اصلاح طلبی نداشته و همچنین لفظ مناسبی برای یک دانشجو نمی دانم حتی لفظ اصولاگرایی رو هم مناسب ندانستم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دوره سوم خود را می گذراند و در دو دوره قبل، بر مبنای عقلانیت و اعتدال فعالیت هایی را دنبال کرده است. در این برهه زمانی، اعتدال سنخیتی با جنگ برای عدالت طلبی و تظلم خواهی ندارد که بشود با اعتدال پیش رود.

وی تصریح کرد: انجمن اسلامی دانشجویان معتدل در سال تحصیلی جدید، برنامه های تازه و مختلفی در رویکردهای خود دارد؛ افراد جدید حاضر در انجمن باید با خودشان و عملکردشان سنجیده بشوند نه با گذشته انجمن.

تنهایی اظهار داشت: جنبش دانشجویی به مرور زمان تأثیر گذاری خود را از دست داده و گرد رخوت بر بدنه جنبش دانشجویی نشسته است که نهایتا به یک بیانیه و چند امضا در بعضی اوقات تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: بدترین چیزی که می شود از جریان های جنبش دانشجویی ببینم، به انحراف کشیده شدن این جریان ها است و که بزرگ ترین مسأله ای که تأثیر گذار است عدم وجود افراد با سواد و متخصص در بین این جنبش ها است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: زمانه عوض شده است و باید رویکردها و راه های جدید را پیش روی جنبش دانشجویی گذاشت و صرفا فعالیت های سیاسی را نباید پیش گرفت.

وی گفت: دانشجویی که وارد دانشگاه می شود، طبیعتا ترس بزرگی از انجمن، فعالیت دانشجوی، سیاست و... دارد؛ اولین وظیفه ما شفاف سازی فعالیت های انجمن است که در این راستا باید برای دانشجویان اعتماد سازی شود.

تنهایی ادامه داد: همچین وقتش رسیده است که وارد حوزهای جدید مانند محیط زیست، مسائل فرهنگی، صنفی و مدنی بشویم.

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانشجویان معتدل، تنها ترین و مستقل ترین تشکل دانشگاه بوعلی سینا می باشد، بیان کرد: مایه نهضت حسینی این است، که هرکس به ظلمی تن دهد انسان نیست؛ جنبش دانشجویی برگرفته شده از جنبش عاشورا باید باشد و راه ما راه عدالت خواهی و تظلم خواهی هست، اما متأسفانه با متأثر بودن از جریان های سیاسی کشور نمی شود آزادی خودش را حفظ کند.

وی در ادامه تصریح کرد: انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا وابسته جایی نبوده و در مقایسه با دیگر تشکل های اصلاح طلب و تحول خواه دانشگاه، تابحال امکانات و بودجه مناسبی در اختیار نداشته ایم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویی معتدل در مورد رویکردهای جدید این انجمن اعلام کرد: روی بخش های دیگر بخصوص کمیته فرهنگی سرمایه گذاری کردیم؛ ذیل آن، کمیته ادبی سایه تأسیس شده، همچنین کمیته محیط زیست، کمیته ورزشی کوبه در دو بخش بانوان و آقایان، کمیته توسعه پژوهش های اقتصادی را اخیرا راه اندازی کرده ایم، که در مجموع تمرکز این انجمن را بیشتر بر مسایل فرهنگی متمرکز می کند.

وی همچنین بیان کرد: برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه برنامه استقبال از دانشجویان و مراسم معارفه انجمن اسلامی را پیش رو داریم و در آینده اردوی فرهنگی محیط زیستی را خواهیم داشت و نهایتا کسانی که با کار و فعالیت انجمن آشنا شدند، با درخواست خودشان فعالیت دانشجویی و سیاسی خود را شروع می کنند .

وی اظهار داشت: انجمن اسلامی معتدل در مقایسه با دیگر انجمن های دانشگاه به دور از ادعا بر اصالت و پیشینه، تمرکزش بر فعالیت ها، اندیشه و افکار است، که ان شاء لله ثمر خود را نشان دهد؛ رویکردی که انجمن در سال جاری پیش گرفته، به دور از جنجال های سیاسی، برای رسیدن به گفتمان هست.

خبرنگار: آقایی

عکس: زند


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست