پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۰۴
|
کد خبر: ۱۳۸۸
منصور کبگانیان گفت: سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو به جز یک بند آماده شده و این ستاد آمادگی دارد تا آن را کامل کرده و پیش نویس آن را تهیه کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو توسط ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: بحث سنجش و پذیرش بحث بسیار مهمی است که متاسفانه در ایران در کنکور خلاصه شده، این افراط باعث تفریطی شده و آن تفریط هم حذف کنکور است.

وی ادامه داد: ما موافق هستیم کنکور آسیب هایی دارد ولی باید ساماندهی شده و سنجش از پذیرش جدا شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: در حال حاضر سنجش ما به صورت علمی صورت نمی گیرد، هوش افراد ارزیابی نمی شود، تا اسم هوش می آید یک سری تست های تکراری و کلاس های تست مطرح می شود.

وی ادامه داد: فردی که کلاس های خوبی را با ساعت های چند صد هزار تومانی گذرانده، بهتر تست می زند در صورتی که یک نخبه روستایی ممکن است هوش بالایی داشته ولی به دلیل عدم طی این دوره ها نمی تواند در تست زنی موفق شود.

کبگانیان افزود: این ها روش های علمی دارد که باید در سال های مختلف متفاوت باشد، نه اینکه کلاس های کنکور و تست زنی تبدیل به مسائل لاینحلی شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: بنابراین برای سنجش، سیاست هایی داریم، در پذیرش نیز، بحث این است که فردی که کنکور می دهد، باید وارد دانشگاه بشود یا نشود؟

وی افزود: ما اعتقاد داریم فرد وقتی سنجش شد، این نتیجه یک تا ۳ سال باید اعتبار داشته باشد، تا فرد بتواند دانشگاهی را انتخاب کرده و دانشگاه بتواند وی را پذیرش کند. دراین صورت است که دیگر شاهد هجوم غیرمنطقی به یک رشته نخواهیم بود و البته درمرحله بعد هدایت تحصیلی نیز بسیار مهم است.

کبگانیان افزود: در حال حاضر سیاست های سنجش و پذیرش ما به جز یک بند آماده شده و آن یک بند نیز در زمان یکی از وزرا یا سرپرستان وزارتخانه به دلیل اختلاف نظری که وجود داشت آماده نشد، ولی ما آمادگی داریم آن را کامل کرده و پیش نویس آن را تهیه کنیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش