پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۸۲
|
کد خبر: ۱۴
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان گفت: دهه فجر بهترین فرصت تبیین اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، اکبر اسدی در دومین جلسه کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان، اظهار کرد: در برگزاری برنامه‌هایایام دهه فجر باید به گونه‌ای عمل کرد که ضمن غنی کردن محتوای برنامه‌ها، به انعکاس مناسب رسانه‌ای نیز پرداخته شود.

او وجه تمایز دانشگاه با سایر دستگاه‌ها و نهادها را در تولید فکر عنوان کرد و افزود:رسالت اصلی و اساسی دانشگاه‌ها تولید فکر و اندیشه است بنابراین باید در دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بستر تولید فکر برای آینده انقلاب اسلامی توسط اساتید و دانشجویان به خوبی فراهم شود.

اسدی با بیان اینکه باید توجه کرد این امر موضوع کلی است که در ایام دهه فجر باید آنالیز شود، خاطرنشان کرد:دانشگاهیان و دانشجویان که قشر فرهیخته جامعه هستند، باید در این ایام به تبیین آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بپردازند.

رئیس کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان گفت: نکته حائز اهمیت این است که در این ایام باید اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بازخوانی شود چرا که دهه فجر بهترین فرصت برای این امر است.

وی با بیان اینکه در کنار پرداختن به اهداف انقلاب اسلامی، نبابد از بیان توقع جامعه و مردم از نظام جمهوری اسلامی غافل شد، ادامه داد: ایجاد شور و نشاط در ایام دهه فجر نیز باید در جهت بسترسازی برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها باشد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان گفت: ضرورت دارد هر دانشگاه کمیته دهه فجر درون‌دانشگاهی تشکیل دهد که در این صورت می‌توانند با همگرایی و هم‌افزایی عملکرد مطلوبی در اجرای برنامه‌های دهه فجر داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دو رسانه ایسنا و ایکنا بهترین فرصت برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی هستند که دانشگاه‌ها نباید از این فرصت غافل شوند، اظهار کرد: برگزاری میزگردهای دانشجویی در ایام دهه فجر توسط این دو خبرگزاری یکی از عوامل مهمی است که دانشگاه‌ها باید در آن مشارکت داشته باشند و فرصت‌ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی در این میز گردها را به خوبی بیان کنند.

اسدی در ادامه پرداختن به شخصیت امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و افزود: این امر یکی از موضوعات مهمی است که در ایام دهه فجر باید مورد توجه وافری قرار گیرد چرا که متأسفانه بسیاری از افراد اطلاعات کمی درباره آراء و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در اختیار دارند.دانشگاه‌ها در ارتقاء سطح آگاهی دانشگاهیان در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر