پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۶۰
|
کد خبر: ۱۴۲۵
با تلاش جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا؛

تريبون آزاد با موضوع استكبار ستيزي آري يا خير؟ برگزار شد + گزارش تصویری

تريبون آزاد به مناسبت ١٣ آبان، با موضوع استكبار ستيزي آري يا خير؟ با تلاش جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا(بسنا)، ظهر روز يكشنبه ١٣ آبان، تریبون آزاد با موضوع استکبار ستیزی آری یا خیر؟ به مناسبت روز استکبار ستیزی و به میزبانی جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا، مقابل سلف مرکزی دانشگاه با حضور جمعي از دانشجویان برگزار شد.

در این برنامه، ابتدا برخي از دانشجویان به جنایات رژیم آمریکا از جمله جنگ ویتنام، جنایات آمریکا در یمن، حمایت از رژیم های ضدانقلاب، کودک كشي اسرائیل، تحریم های بی سابقه آمریکا علیه ایران و سال ها حمایت از مخالفین جمهوری اسلامی ايران اشاره کردند.

در ادامه گفته شد: استکبار به معنای بزرگی طلبي است و مستکبر کسی است که طلب بزرگی می کند و ادعا دارد که بزرگ و رهبر کل جهان است؛ اما ما مسلمانان به جمله الله اکبر(خدا بزرگ است) اعتقاد داريم و اگر بخواهیم بزرگی کسی غیر از خدا را قبول کنیم اسلام را زیر سوال می بريم، اگر هم قبول نکنیم بدین معنا است که باید با آنها بجنگیم، که این جنگ همان استکبار ستیزی است؛ شعار جمهوری اسلامی نیز استکبار ستیزی نسبت به آمریکا است.

در ادامه این تریبون آزاد، دیگر دانشجویان نظرات خود را این گونه بیان کردند: ما به دلیل وجود خلیج فارس دارای موقعیتی ممتاز در منطقه هستیم و همچنین ایران کشوری در حال توسعه است و آنها اعتقاد دارند كه اگر کشوري در حال توسعه، توسعه یافته شود، یعنی رقیبان و تلاش آن بیشتر و سود کمتر و کار آن کمتر است؛ یکی دیگر از دلایل آنها در دشمنی با کشور ما دین و مذهب ما است.

در این برنامه همچنین مطرح شد: تاریخ به ما می گوید هر زماني که ما خواسته ايم استکبار ستیزی را متوقف کنیم به ضرر خودمان بوده و هر زماني كه ما کوتاه آمده ایم به ضررمان تمام شده است؛ مثلا وقتی یکی از سران مملکت به نوعی از آمریکا معذرت خواهی و بحث تمدن ها را بیان مي كند، آمریکا یازده سپتامبر را بهانه و به عراق و افغانستان حمله مي كند و مي گويد ایران محور شرارت است، بنابراین برای رشد و پیشرفت باید به منافع خودمان تکیه کنیم.

در نقطه مقابل اين صحبت ها دانشجویی اینگونه نظر خود را درباره ی استکبار ستیزی بیان کرد: استکبار ستیزی یعنی ما در سال ۲۰۱۸ نمی خواهیم از علوم و تکنولوژی آمریکا استفاده کنیم كه این جای تأسف دارد و مانع پیشرفت است. اگر قصد رقابت با کشوری را داریم، باید آنقدر قوی باشیم که بتوانیم رقابت کنیم و ما هنوز به آن سطح نرسیدیم.

در پاسخ به سخنان فوق دانشجویان دیگری بیان کردند: ما نمی گوییم که از علم آنها استفاده نکنیم و این دو موضوع کاملا از هم جدا هستند، بلکه حرف ما این است که استکبار ستیزی امری فطری است و انسانی که در مقابل زورگویی ساکت بنشیند حقیر است.

در ادامه بیان شد: کشور های دیگر هم گاهی می گویند مرگ بر ایران و شاید ما نیز به سمتی می رویم که مستکبر باشیم و شاید دخالتمان در بعضی مسائل آنقدر زیاد شده باشد که خودمان نیز وارد حیطه استکبار شده باشیم؛ آیا اینطور است یا نه؟

در این تریبون آزاد همچنین گفته شد: شاید مشکل جامعه امروز ما این است که استکبار را فقط آمریکا و اسرائیل معنا کرده ایم. ما درون خودمان هم یک سری استکبارها داریم همانطور که شهید چیت سازبان می گوید" کسی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که از سیم خاردارهای درونش گذشته باشد" در نتیجه اگر می خواهیم با استکبار جهانی مقابله داشته باشیم این حرکت باید از درون به بیرون باشد و در این صورت است که مبارزه زبانی، قلبی و عملی با آمریکا و اسرائیل موفق می شود.


خبرنگار: میرزایی

عکس: حسنی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو