پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۸۶
|
کد خبر: ۱۴۲۹
در راستای تسهیل ارائه خدمات؛

سامانه مدیریت نشریات دانشجویی رونمایی شد

در راستای تسهیل ارائه خدمات، ارزیابی و نظارت مطلوب، «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» با حضور دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در آیین رونمایی از «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰۰ نشریه دانشجویی در کشور، از این عرصه به عنوان زمینه مشارکت حداکثری دانشجویان در امور فرهنگی یاد کرد.

وی گفت: نشریات دانشجویی محل تبلور اندیشه ها، افکار، خرده فرهنگ های مختلف و سبک زندگی دانشجویی است که می تواند به مسئولان فرهنگی کشور و دانشگاه ها در شناخت جامعه دانشجویی کمک کند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر نقش مثبت نشریات دانشجویی در توانمندسازی فکری دانشجویان و تربیت قدرت نقادی در آنان گفت: ایجاد «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» منبع تحقیقاتی مناسبی برای پژوهشگران است تا با روش های مانند تحلیل محتوا در خصوص نشریات دانشجویی تحقیق کنند.

در ادامه این آیین، مهندس عسگری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: «سامانه مدیریت نشریات دانشجویی» امکان ارزیابی نشریات دانشجویی را بر اساس آیین نامه های شورای ناظر نشریات دانشجویی فراهم می کند.

وی افزود: نشریات دانشجویی ویترین دغدغه های دانشجویی هستند و مسئولان فرهنگی باید از روش ممکنی برای حمایت از این نشریات استفاده کنند که راه اندازی این سامانه نیز در راستای تسهیل امور مدیران مسئول نشریات دانشجویی و مسئولان و کارشناسان کمیته نظارت بر نشریات صورت گرفته است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر