پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۴۲
|
کد خبر: ۱۷۴۲
متنی که می خوانید، زهرا شهبازی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا و از نویسندگان بسنا نوشته و به دانشجویان به مناسبت روز دانشجو تقدیم کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

متنی که می خوانید، زهرا شهبازی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا و از نویسندگان بسنا نوشته و به دانشجویان به مناسبت روز دانشجو تقدیم کرده است:

روز دانشجو، در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود، این روز، به یاد سه دانشجوی شهید احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می‌شود.

۱۶ آذر، روز دانشجو نشان دهنده اهمیت و جایگاه دانشگاه و دانشجو است تا هیچ گاه فراموش نکنیم، این خود ما دانشجویان هستیم که قرار است آینده را به نفع خودمان رقم بزنیم.

نشان‌دهنده‌ جایگاه دانشجویان، در روند تحولاتی است که جامعه‌ ما را به سوی سرفرازی و آبادانی هدایت می کند.

دانشجو یعنی تلاش، امید، آینده، صبر، یعنی تو، یعنی من!

یعنی همه آنهایی که سالیان است چشم ها را خیره به خود کرده اند و افتخار ها آفریده اند.

یعنی همان هایی که عاشقانه پای مملکت خود ایستادند و راه دانش در پیش گرفتند تا چراغ امیدی شوند برای حاضران و الگویی شوند برای آیندگان.

دانشجو یعنی آرمان خواهی، یعنی سازندگی، یعنی نوآوری و خلاقیت.

روز دانشجو تنها بهانه ای است که هر ساله اهمیت خودمان را به تاریخ یادآور شویم و یادمان نرود که در دل این دانشجو بودن ها، جنبش ها، عقیده ها و ایده هایی سر برمی آوردند که به دنیا جهت می دهند!

متعهد باشیم و یادمان بماند چه کسانی رفتند و چشمانشان از دور دست ها خیره به ماست تا امروز من و تو در کمال آسودگی خاطر ایران را بسازیم!

پس!

روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم

تو را به این روز تبریک می‌گویم!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست