پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۸۲
|
کد خبر: ۱۷۶۴
معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: وقتی شهری دچار زلزله یا هر حادثه طبیعی دیگری می شود، موضوعی که حائز اهمیت است، آمادگی و بازگشت به شرایط عادی با کمترین آسیب است که این امر نیازمند آگاهی و شناخت می باشد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اسدالله نقدی، معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا، در مانور زلزله که به همت کانون دانشجویی هلال احمر این دانشگاه، در روز سه شنبه 20 آذر، در خوابگاه دخترانه بعثت برگزار شد، گفت: یکی از اصول مهم مدیریت و بحران، پدافند غیر عامل و موضوع مدیریت و توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: در حوزه های مختلف، بحث تاب آوری مطرح می شود و موضوع اصلی این است که اگر یک شهر یا منطقه ای با شرایط خاص و بحران مواجه شد، بتواند در برابر آن فاجعه و شوک دوام بیاورد و آسیب کمتری ببیند.

دکتر نقدی با اشاره به سونامی چند سال پیش ژاپن که علی رغم اینکه در آن شرایط سخت، نظم شهر و جامعه برقرار بود، افزود: این یک اصل است که اگر یک سانحه طبیعی و انسانی پیش بیاید، یک شهر یا یک روستا بتواند در برابر آن بحران و شوک مقاومت کرده و آسیب کمتری ببیند.

وی با بیان اینکه دوام، شامل یک بخش کالبدی بوده که مربوط به مقاومت ساختمان هایی است که در آنها اسکان داریم، اذعان کرد: وقتی شهری دچار زلزله می شود موضوعی که حائز اهمیت است، آمادگی و بازگشت به شرایط عادی با کمترین آسیب است که این امر نیازمند آگاهی و شناخت می باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در نهایت تشریح کرد: در این راستا قدم هایی توسط مجموعه داوطلبان هلال احمر در بین تشکل های دانشجویی برداشته شده است. همچنین ما علاوه بر این مانور، آمادگی داریم در هر زمینه ای که جمعیت هلال احمر نیاز بداند که برای یک زندگی ایمن و توأم با آرامش و تاب آوری دانشجویان در شرایط خاص، لازم است فراهم شود، با آنها همکاری کنیم.

خبرنگار: اشراقی

عکس: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست