پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۹۱
|
کد خبر: ۱۷۸۳
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جمع خبرنگاران:

اگر پژوهش کنار گذاشته شود، آسیب بزرگی خواهیم دید

دکتر یعقوب محمدی فر گفت: چیزی که در هفته پژوهش امسال متفاوت است، پرهیز از جزیره ای بودن است؛ اگر ما بتوانیم جزیره های کوچک را بشکنیم و بقیه بحث های علمی و پژوهشی را در حرکت های ملی درآوریم، به هدف خود رسیده ایم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در نشست خبری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان همدان اظهار داشت: آیا ما توانستهایم در زمانی که تولیدات علمی ما رتبه 16 دنیا را دارد، در سایر عرصه ها هم پیشرفت کنیم؟ این همان بحث فناوری ارزش آفرین است که ما بتوانیم علم را تبدیل به ثروت کنیم و در خدمت تولید ملی کشورمان قرار بدهیم.

وی افزود: چیزی که در هفته پژوهش امسال متفاوت است، پرهیز از جزیره ای بودن است؛ اگر ما بتوانیم جزیره های کوچک را بشکنیم و بقیه بحث های علمی و پژوهشی را در حرکت های ملی درآوریم، به هدف خود رسیده ایم.

دکتر محمدی فر بیان کرد: یک درصد از بودجه استان را که نزدیک به 400 میلیون تومان است در بحث پژوهش صرف می کنیم؛ در سال های اخیر به هردستگاه از این بودجه چند میلیون می رسید، اما امسال با تعریف چند اولویت در شورای پژوهش استانی وارد موضوعات مهم از جمله آب و گردشگری شدیم و بودجه را متمرکز کردیم تا از کارهای کوچک و بی نتیجه جلوگیری شود و یک یا دو کار خوب انجام شود که این کار شروع شده و امیدواریم در سال های بعدی باقدرت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: اگر پژوهش کنار گذاشته شود آسیب بزرگی خواهیم دید.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا فر یادآور شد: پیش از این جلسه زنگ پژوهش، با همکاری اداره آموزش و پرورش در یکی از مدارس خیرساز نواخته شد و این نشان می دهد که باید از پایه شروع و این فرایند را آغاز کرد تا در دانشگاه با مشکلات کمتری روبرو شویم.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی سینا در سطح ملی، امسال یک پژوهشگر برتر دارد و این افتخاری برای دانشگاه محسوب می شود.

وی در خصوص عناوین روزهای هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش از 24 آذر تا 28 آذر است، که شنبه 24 آذر روز پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه، یکشنبه 25 آذر روز پژوهش، فناوری و رسانه، دوشنبه 26 آذر روز پژوهش، فناوری و چالش های ملی، سه شنبه 27 آذر روز پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر، چهارشنبه 28 آذر پژوهش، فناوری و مسؤولیت های اجتماعی و همچنین روز پژوهش فناوری و تعاملات بین المللی نام گذاری شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پایان بیان کرد: هرکدام از دستگاه ها پتانسیلی دارند و باید این پتانسیل ها کنار هم گذاشته شوند تا به نتیجه مطلوب برسد.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست