پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۲۰
|
کد خبر: ۱۸۰۲
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جمع پژوهشگران برتر:

دانشگاه، تعیین کننده سرنوشت جامعه است

دکتر یعقوب محمدی فر با بیان اینکه دانشگاه ها مکان هایی برای تصحیح نقشه راه کشورها هستند، ادامه داد: باید خاطرمان باشد، در نسل چهارم، دانشگاه است که در دنیا انجام وظیفه و فعالیت می کنند؛ نقش اعضای هیأت علمی، اساتید و پژوهشگران روز به روز نقش حساس تر و مهم تری می شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در نوزدهمین مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینا که در سالن سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، با اشاره به شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین، گفت: باید درهمین شعار کوتاه مسائل زیادی را در نظر بگیریم.

وی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت های دانشگاه بوعلی سینا در سال های اخیر، اضافه کرد: باعث افتخار است که پروفسور زلفی گل روز گذشته در تهران در کنار 18 پژوهشگر برتر در کل کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

محمدی فر بیان کرد: دانشگاه ما در چند ماه اخیر از استاتید نمونه کشوری مانند دکتر نعمت الهی برخوردار بود که جای قدردانی دارد؛ امیدواریم سلسله موفقیت های این اساتید تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: در مراسم بزرگداشتی که روز گذشته در تهران برگزار شد، علاوه بر پژوهشگران، از تعدادی از فن آفرینان و فناوران نیز قدردانی شد که این موضوع نشانگر تغییراتی در رویکرد کشور است.

وی با اشاره به اینکه در اولین هفته پژوهش در سال 78، افراد محدودی جمع شده و یک بزرگداشت برگزار کردند و تعدادی سخنرانی ارائه شد، اذعان کرد: در این برنامه ها الهام شد که علاوه بر آموزش باید مقاله، کار عملی و پژوهشی هم انجام داد؛ اما امروزه در 19 کشور این حساسیت ایجاد شده که نسل دوم دانشگاه ها باید علاوه بر کار آموزشی، پژوهشی به بحث فن آفرینی و فناوری بپردازد.

محمدی فر با بیان اینکه دانشگاه ها مکان هایی برای تصحیح نقشه راه کشورها هستند، ادامه داد: باید خاطرمان باشد، در نسل چهارم، دانشگاه است که در دنیا انجام وظیفه و فعالیت می کنند؛ نقش اعضای هیأت علمی، اساتید و پژوهشگران روز به روز نقش حساس تر و مهم تری می شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: امروزه در بسته های علمی حوزه های مختلف از جمله حوزه های علوم انسانی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، فنی، راهبرد های سیاسی، نقشه های راه در مناطق مختلف دنیا و در حوزه های پژوهشی دیگری شاهد فعالیت هایی هستیم که در یک سال گذشته نماد آن را در بخشی از قسمت ها ملاحظه شده است.

محمدی فر عنوان کرد: این روزها از لحاظ وضعیت بودجه و تسهیلات، روزهای حساسی است؛ اما با تلاش همکاران ما در حوزه های مختلف کار اندکی انجام شده تا همکاران بتوانند در ستاد مرکزی و در دانشکده ها در آرامش فعالیت کنند؛ تلاش آن ها این است که برای رسیدگی به کارها فضایی توام با آرامش و امنیت برای همکاران فراهم کنند.

وی در نهایت بیان کرد: اخیرا حق تألیف های مانده از قبل و کنفرانس های موفق پرداخت شد؛ همچنین حق تحقیق، قسمت پایان نامه ها از جمله پرداخت هایی است که در بحث مالی انجام شده است.

خبرنگار: احمدلی

عکس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست