پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۴۴
|
کد خبر: ۲۰۵۷
دکتر مصطفی حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: صادق هدایت مجموعه ای از تمام ابعاد نمایش نامه نویسی،مترجمی،سفرنامه نویسی،طنز پردازی و منتقد ادبی است. او حجم داستانی زیادی ندارد و نمی توان از مقایسه با نویسندگان بزرگ آثار او را شاهکار دانست.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا؛ دکتر مصطفی حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا در نشست نقد و بررسی آثار صادق هدایت که به مناسبت سالروز این نویسنده در سالن اجتماعات شهید چیت سازیان دانشکده علوم انسانی برگزار شد، اظهارداشت: صادق هدایت به عنوان یک متخصص و پژوهشگر فرهنگ عامه اولین کسی است که در این فرهنگ شروع به کار کرده است؛ برای بررسی آثار هدایت به متخصصان ماهر نیاز است، به همین سبب باید نگاهی میانه داشت که از شخص نه ابلیس و نه قدیس بسازد.

وی گفت: صادق هدایت مجموعه ای از تمام ابعاد نمایش نامه نویسی،مترجمی،سفرنامه نویسی،طنز پردازی و منتقد ادبی است. او حجم داستانی زیادی ندارد و نمی توان از مقایسه با نویسندگان بزرگ آثار او را شاهکار دانست.

حسینی افزود: در سال های گذشته کتاب هایی درباره هدایت نوشته شده که خودکشی او را محور قرار داده اند و تمامی تلاش آن ها بر این بوده که او را متاثر از نویسندگان غربی معرفی کنند؛ اما برای نشان دادن تاثیر پذیری نویسندگان از هم باید مستنداتی مطرح شود که خوشبختانه هدایت انبوهی از اطلاعات را در نامه های خود به یادگار نوشته که با رجوع به آن ها می توان به این اتهامات پایان بخشید.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا ضمن اشاره مجدد به خودکشی صادق هدایت در پایان گفت: این عمل او عواملی از جمله افسردگی، وضعیت بد معیشتی و مشکلات خانوادگی وی بوده است. به این نکته هم می توان توجه داشت که شخصیت مرگ اندیش او از وجود رگه های سیاهی و پوچ گرایی در آثارش هویداست چرا که از ادیان هم شناخت دقیق و درستی نداشت.

خبرنگار:حوائجی
عکاس: صفری


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر