پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۶۰
|
کد خبر: ۲۰۹۶
مسؤول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان همدان در گفتگو با بسنا:

بیستمین کاروان دانشجویی به عتبات اعزام خواهد شد + جزئیات وام

محسن ورمزیار مسؤول ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان استان همدان، در گفتگو با خبرنگار بسنا، از اعزام بیستمین کاروان دانشجویی به اعتبات خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

محسن ورمزیار مسؤول ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان استان همدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا اظهار داشت: اولین اعزام های دانشجویی به عتبات عالیات از سال ۱۳۷۴ شروع شده اما تشکیل ستاد عتبات به سال ۱۳۷۹ باز می گردد.

وی گفت: با توجه به استقبال دانشجویان به اعزام عتبات دانشجویی نمایندگی در تهران برای رسیدگی به این امور تشکیل شده است، که در هر استان یک ستاد زیر مجموعه آن فعالیت می کند.

ورمزیار افزود: اعزام عمره دانشجویی در غالب کاروان های دختران مجرد، پسران مجرد، متاهلین و نخبگان دانشگاهی تا سال۹۴ صورت گرفت.

وی توضیح داد: از سال۸۹-۹۰ بحث اعزام های دانشجویی به عتبات شکل گرفته است؛ در این دوره امسال۲۰ کاروان اعزامی را خواهیم داشت که ۹کاروان آن از استان همدان می باشد.

مسؤول ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان استان همدان در ادامه توضیحات خود بیان داشت: تا به امروز ۹ کاروان اعزام شده است؛ ۲کاروان در اسفند ماه، ۲کاروان در فروردین ماه، 1کاروان در اردیبهشت ماه و۲ کاروان نیز از ایثارگران علوم پزشکی همدان اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: از ویژگی کاروان های دانشگاهی تسهیلات بانکی می باشد، که باهمکاری بانک ملت صورت می گیرد؛ 3میلیون تومان وام به سفرهای هوایی و۲میلیون تومان به سفرهای زمینی تخصیص داده می شود.

ورمزیار تصریح کرد: این تسهیلات با کارمزد ۴درصد ارائه می شود و در ۱۸الی ۱۹ قسط بازپرداخت صورت می پذیرد.

وی گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان سعی دارد بهترین امکانات را با کمترین هزینه ها در اختیار زائرین دانشگاهی قرار دهد؛ برنامه های متنوع فرهنگی ازجمله اموری است که در این ستاد برای دانشگاهیان صورت می پذیرد.

مسؤول ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان استان همدان در مورد نحوه ثبت نام نیز بیان کرد: ۲ماه قبل از اعزام، ثبت نام در سایت عتبات ازجانب متقاضیان انجام می شود و بین ثبت نامی ها قرعه کشی صورت می گیرد.

وی در پایان یادآور شد: ستاد عتبات برای مشمولان نظام وظیفه که از معافیت تحصیلی برخوردار هستند ضمانت خروج از کشور و بازگشت را تعهد کرده است تا این دانشجویان نیز به راحتی اعزام شوند.

خبرنگار: قیاسی
عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست