پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۳۴
|
کد خبر: ۲۳۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در همایش اولین مجمع خیرین سلامت استان: پیشگیری و خود مراقبتی به عنوان یک اصل اساسی، ارگان و نهاد خاصی نداشته و همه باید در این حوزه همکاری کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر سید حبیب الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان امروز در سالن جلسات مجموعه فرهنگی شهدای استانداری، در همایش اولین مجمع خیرین سلامت استان همدان، گفت: از ابتدای سال 96 مجمع ملی سلامت بنیان گذاری شد و بنا شد به ریاست استانداری، مجمع سلامت در حوزه ای فراتر از دانشگاه علوم پزشکی مطرح شود. محوریت این حوزه وزارت بهداشت است، 25 درصد آن به صورت مستقیم در دست وزرات بهداشت و تحت اقداماتی که در این حوزه انجام می شود، می باشد.

وی اشاره کرد: به سیاست های کلی که توسط مقام معظم رهبری در سال 93 ابلاغ شد، که بندهای متعددی را شامل می شود و طبق بند 11 آن، افزایش آگاهی، مسؤولیت پذیری و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهاد ها و سازمان های فرهنگی آموزشی در رسانه های کشور، تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

دکتر موسوی بهار به نقل از صحبت های ریاست جمهوری در نخستین مجمع ملی سلامت، به دو نکته اشاره کرد: سلامت فراتر از درمان و مهم ترین و موثرترین موضوع است و در این راستا، پیشگیری و خود مراقبتی به عنوان یک اصل اساسی، ارگان و نهاد خاصی نداشته و همه باید در این حوزه همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد بخش مهمی از تأمین سلامت ما درحوزه بهداشت قراردارد و کم هزینه ترین و موثرترین بخش در حوزه سلامت بهداشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: این جشنواره قدمی در راستای جلب توجه، حساسیت سازی و مشارکت تمام وزارت خانه ها، نهاد ها، سازمان های مردمی و غیرمردمی برای حفظ مراقبت و ارتقاء سلامت جامعه است و امید است با فرهنگ سازی و گفتمان مناسب، قدمی مهم و مؤثر در حوزه سلامت برداریم.

خبرنگار: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی