پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۹۹
|
کد خبر: ۲۳۶۳
حجت الاسلام حسینی یمین گفت: علی‌رغم تصور عموم، بسیاری از مخالفان حجاب آقایان هستند زیرا بی حجابی برای آقایان نه تنها ضرری ندارد، بلکه در ظاهر فایده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام حسینی یمین در جلسه‌ای با عنوان «چرا حجاب» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی در سالن جلسات دانشکده کشاورزی قدیم برگزار شد، گفت: با نگاهی به گذشته یعنی حدودا صد سال پیش می‌بینیم در فضای مسیحیت، یهودیت و زرتشت هم حجاب وجود داشته است و واقعیت این است که حجاب مساله جدیدی نیست.

وی بیان کرد: علی‌رغم تصور عموم، بسیاری از مخالفان حجاب آقایان هستند زیرا بی حجابی برای آقایان نه تنها ضرری ندارد بلکه فایده است؛ البته دو‌ نوع از مردان مستثنی هستند: اول کسانی که مشکل هرولوژیک دارند و دوم کسانی که از خدا می‌ترسند که این مساله اگر در خانم‌ها جا بیفتد خیلی راحت‌تر مساله حجاب هم جا می‌افتد.

وی تصریح کرد: شهید مطهری در کتاب حجاب می‌گوید روح مساله حجاب به مرد برمی‌گردد یعنی مرد در بهره‌کشی جنسی از زن باید آزادی مطلق داشته باشد یا نه؟ یعنی کسی که در این مساله ذی‌نفع است مرد است نه زن.

وی یادآور شد: پوشش یک مساله اجتماعی است و قانون‌گذار می‌تواند در آن دخالت کند؛ حجاب یک مساله اسلامی نیست بلکه یک مساله انسانی است.

وی در رابطه با لزوم رعایت حجاب گفت: دو دلیل وجود دارد؛ دلیل اصلی حکم خداست که در قرآن نیز در سوره‌های نور و احزاب دستور رعایت آن را داده است. یکی از دلایل فرعی دلیل اجتماعی است، حمایت از کانون خانواده است.

وی متذکر شد: طبق آمار ۵۷ درصد از طلاق‌ها بخاطر نارضایتی جنسی است، ۶۱ درصد از دلایل طلاق خیانت است و آمار خیانت در سه سال گذشته سه برابر شده‌ است که در دسته دلایل اجتماعی حجاب هستند.

وی درباره دلیل فردی گفت: هر چه قدر دسترسی به خانم‌ها پایین‌تر باشد مطلبوبیتش پایین‌تر می‌آید؛ یکی از معضلات بزرگ اجتماعی این است که خانم‌ها دنبال آقایان هستند که این یعنی مطلوبیت خانم‌ها کم شده است.

وی گفت: اندیشندان غربی هم اکنون به نتایج مشابهی رسیده‌اند؛ برای مثال ویلیام جیمز می‌گوید مردان جوان متعادل به دنبال چشمانی پر از حیا در دختران می‌گردد زیرا حس می‌کنند این خودداری ظریفانه از یک لطافت عالی خبر می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: بنده اعتقادم بر این است که اگر قرار است حجاب در جامعه اصلاح شود، باید خود خانم‌ها نسبت به آن اعتراض کنند.

حسینی یمین گفت: امروزه ‌در جامعه به خانم‌ها به عنوان زن نگاه می‌شود نه انسان و این بسیار دردناک است؛ متاسفانه زن امروزه‌به عنوان ابزار جنسی است.

وی تبیین کرد: یکی از مسائلی که باعث بی‌حجابی شده است توجه مثبت به بی حجابی است. توجه مثبت انسان‌ها را راسخ‌تر می‌کند؛ متاسفانه جامعه به سمتی کشیده شده است که اگر خانمی پوشش کمتری دارد یعنی کلاس بیشتری دارد.

وی تشریح کرد: ما برای حجاب دو راه حل داریم؛ اول اینکه باید کمتر به کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند توجه مثبت کنیم.

وی افزود: دومین راه که بهترین شیوه دعوت به حجاب محسوب می‌شود این است که خانم‌های باحجاب زندگی‌های بهتر و اخلاق‌های بهتر داشته باشند؛ مردم دین را در عمل می‌بینند نه در کتاب‌ها.

خبرنگار: میرزایی

عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر