پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۵۵
|
کد خبر: ۲۵۱۰
معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: به عنوان یک مطالبه شهروندی از خیرین استان همدان می خواهیم که به حوزه ساخت خوابگاه های دانشجویی ورود کنند، چرا که حضور خیرین در آموزش عالی همیشه مؤثر و محسوس بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اسدالله نقدی معاون داشنجویی دانشگاه بوعلی سینا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجویان ارشد حدود ۱۸۰۰ نفر است که البته همه این تعداد هم به دلیل امکانات و تجهیزات پذیرش نمی شوند که در سال گذشته ۱۲۰۰ نفر بوده است.

وی افزود: ظرفیت حداکثر ظرفیت خوابگاه ها حدود ۴۱۰۰ نفر است و با توجه به تقاضای زیاد در سراهای دانشگاه،  حدود ۲۵۰۰ نفر ظرفیت خوابگاه های دخترانه، حدود ۱۶۰۰ نفر ظرفیت برای اسکان پسران وجود دارد؛ که این تعداد برای هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد؛ البته دانشگاه با وجود اینکه وظیفه ای در قبال اسکان دانشجویان شبانه و نوبت دوم ندارد، اما با وجود اصرار خانواده این دانشجویان اسکان ها صورت گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: هرچند مشکلاتی در زمینه ظرفیت خوابگاه ها داریم اما تلاش های زیادی در این جهت صورت گرفته است؛ در حال حاضر ۱۵۵۴ نفر دانشجویان رزرو خوابگاه را انجام داده اند، این موضوع به مدت دوسال است که در پایان سال تحصیلی صورت می گیرد؛ خوشبختانه خوابگاه رتبه ۵ در دانشگاه نداریم و بعضی از سرا مانند خوابگاه غدیر در ایران سرآمد است.

وی تشریح کرد: برنامه ای برای ورود بخش خصوصی در جهت ساخت خوابگاه داریم. گله ای که می توان داشت از خیرین است که در این حوزه وارد نمی شوند؛  به عنوان یک مطالبه شهروندی از خیرین استان همدان می خواهیم  که به حوزه ساخت خوابگاه های دانشجویی ورود کنند، چرا که حضور خیرین در آموزش عالی همیشه مؤثر و محسوس بوده است.

نقدی در پایان خبر داد: البته لازم به ذکر است موضوعی که امسال وزارت علوم مطرح کرده تاکید می کند که اگر دانشجویی مجموع کارنامه تحصیلی منفی داشته باشد پذیرش نخواهد شد و فقط دانشجویان برتر حق پذیرش دارند.

 

خبرنگار: حوائجی

عکس: سیدمحمدرضا امامی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست