پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۹۵
|
کد خبر: ۲۷۷۰
"مصطفی رحماندوست" شاعر محبوب همدانی با حضور در زادگاهش داستان نویسی را به کودکان و نوجوانان علاقه مند به نویسندگی یاد داد و فوت و فن این هنر را به آنها آموخت.
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، کارگاه ۲ روزه داستان نویسی و قصه گویی با حضور "مصطفی رحماندوست" شاعر سرشناس ایران و "مجید قیصری" نویسنده توانای کشورمان در همدان دایر شد.

در این کارگاه کودکان و نوجوان مستعد و علاقه مند به نویسندگی و مربیان آنها شرکت می کنند و در روز نخست ۵۰ نفر از هنرآموزان مشتاق پای صحبتهای این اساتید بزرگ نشستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گفت: مقدمات این رویداد ادبی از اسفند ماه در حال پیگیری است تا اینکه امروز به ثمر نشست.

بهناز ضرابی زاده هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مجرب کشوری را پرورش استعدادهای فرزندان ایران زمین دانست و افزود: از همه امکانات موجود برای شکوفایی خلاقیت و نوآوری کودکان باید بهره بگیریم و چیزی کم نگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در کارگاه های داستان نویسی و قصه گویی استاد رحماندوست و قیصری نویسندگان کوچک را با فوت و فن های نویسندگی آشنا کرده و آنها را برای شرکت در جشنواره خاتم تشویق و ترغیب می کنند.

جشنواره خاتم تاکنون چهار دوره برگزار شده و امسال پنجمین دوره این برنامه اجرا می شود که به موضوع تولید داستانهای دینی به ویژه درباره حضرت محمد(ص) خاتم پیامبران می پردازد.

ضرابی زاده گفت: علاقه مندان به نویسندگی باید مهارت های لازم را برای نوشتن آثار فاخر و ارزشمند کسب کنند و کارگاه های آموزشی متنوعی با همین هدف طراحی و اجرا می کنیم.

در این کارگاه ها نویسندگان کوچک داستان و قصه های خود را خواندند و نویسندگان بزرگ کشور آنها را نقد و بررسی کرده و نکات لازم برای بهتر شدن را گوشزد کردند.

مصطفی رحماندوست معروف به شاعر "صد دانه یاقوت" زاده ۱ تیر ۱۳۲۹ در همدان است؛ شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان که تاکنون ۳۲۰ کتاب شعر برای فرزندان این آب و خاک سروده است.

مجید قیصری زاده دی ماه ۱۳۴۵ در تهران و از  نویسندگان معاصر ایرانی است که آثارش جایزه های ملی و جهانی بسیاری را کسب کرده، سه دختر گل فروش، گوساله سرگردان و سه کاهن از کتاب های این نویسنده توانا است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر