پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۵۵
|
کد خبر: ۲۸۲۷
مدیر کل ورزش و جوانان همدان اعلام کرد؛

میزبانی همدان از چهار رویداد ورزشی ملی و بین‌المللی

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: دهه آخر شهریور امسال این استان میزبان چهار رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی در رشته‌های فوتبال، سوارکاری، شطرنج و سنگنوردی است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، محسن جهانشیر روز یکشنبه با اشاره به تاثیر میزبانی در ورزش استان بیان کرد: تأثیر ورزش و گردشگری بر اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است  که در این میان برگزاری تورنمنت های ورزشی در سطح بین‌المللی، تحول عظیم اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای استان به ارمغان می‌آورد.

وی اظهار داشت: این روزها بیشتر رشته های ورزشی، همدان را به عنوان محل برپایی مسابقات خود انتخاب کرده اند که این وضعیت موید ظرفیت بالای زیر ساخت های ورزشی این استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: این استان از زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش برخوردار است و این امر موجب فراهم شدن زمینه میزبانی رقابت های مختلف در این استان شده است.

جهانشیر یادآوری کرد: امسال تابستان پرترافیک برای حوزه ورزش به شمار می رود چرا که این استان میزبان چند رویداد بزرگ کشوری بود و دهه آخر شهریور نیز میزبان چهار رویداد بزرگ بین المللی و کشوری است.

وی ادامه داد: پیکارهای گروه سوم از مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا از ۲۷ شهریور تا ۳۱ این ماه به میزبانی شهر همدان در ورزشگاه ۱۰ هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی برگزار می شود و تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با تیم های افغانستان، فلسطین و مالدیو هم گروه است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا به میزبانی همدان از ۲۱ شهریور امسال به مدت یک هفته و براساس قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در سه جدول برگزار می‌شود.

جهانشیر با بیان اینکه این رقابت‌ها در سالن ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب همدان برگزار می‌شود، افزود: تاکنون شطرنجبازان مطرحی از کشورهای پرتغال، افغانستان، روسیه و عراق برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان میزبان سه رویداد بزرگ در رشته سوارکاری است گفت: برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری ایران، مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور در تمامی رده های سنی خارج از شهر تهران برگزار می شود و این افتخار بزرگی برای سوارکاری همدان است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: همچنین همزمان با این رقابت ها، سومین مرحله مسابقات تور پرش با اسب قهرمانی ایران و مسابقات بین المللی پرش با اسب جام فدراسیون جهانی در باشگاه اویسیناهمدان از ۲۳ شهریور برگزار می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزشی