پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۱۶
|
کد خبر: ۲۹۱
دکتر محمدی فر در بازدید از کتابخانه عمومی همدان؛

جوانان باید با کتاب مأنوس شوند

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در بازدید از کتابخانه عمومی همدان، گفت: امروزه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و لازم است که جوانان ما برای برون رفت از بحران فضای مجازی، با کتاب مأنوس شوند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار بسنا، امروز پنجشنبه 17 اسفند، همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در بازدید از کتابخانه عمومی همدان، ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین فضای مطلوبی در کتابخانه عمومی همدان، گفت: دنیای امروز با تأثیر بسیاری که از فضای مجازی گرفته است، به شدت از کتاب و مطالعه آن دور مانده است و متأسفانه این موضوع، روزبروز نیز شایع تر می گردد.

وی افزود: امروزه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و لازم است که جوانان ما برای برون رفت از بحران فضای مجازی و تأثیرات منفی ناشی ازآن، با کتاب مأنوس شوند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: البته فضای مجازی به عنوان تکنولوژی روز دنیا قابل استفاده مفید برای همگان است، ولی نباید همچنان از تأثیر لمس کاغذهای کتاب و مطالعه مطالب مختلف علمی از روی کتاب غافل شد، چراکه ممکن است حضور کتب الکترونیکی در تلفن های همراه و رایانه های خانگی و اداری، حضور کتاب در بین مردم را کمرنگ کرده و رفته رفته مطالعه را از اذهان آنان به فراموشی ببرد.

استاد باستان شناسی دانشگاه بوعلی سینا هم چنین تأکید کرد: لازم است همه مردم به خصوص جوانان، به مطالعه تاریخ و کتب تاریخی بپردازند و با پیشینه علمی این کشور و تأثیر مطالعه در بین مردم زمان های قدیم آشنا شده و توصیه عالمان و دانشمندان برجسته این کشور را پیرامون مطالعه و تأثیرات آن بخوانند و به دیگران نیز منتقل کنند.

گفتنی است، در این بازدید، دکتر محمدی فر ضمن ارائه توصیه های لازم برای تکمیل کتب بعضی از بخش های کتابخانه عمومی همدان، یک جلد از کتاب جدید خود پیرامون سنگ نوشته های تاریخی را به این کتابخانه هدیه کرد.

در پایان این بازدید همچنین، رئیس دانشگاه بوعلی سینا، بر لوح آماده شده این کتابخانه به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تقریظ نوشتند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست