پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۷۹
|
کد خبر: ۲۹۳
وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی همدان:

همه باید برای سازندگی و اقتصاد کشور تلاش کنند

دکتر قاضی زاده هاشمی در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: امروزه ما باید در جهت سازندگی کشور، آبادانی، اقتصاد و رهایی کشور از وابستگی بیگانگان تلاش کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: در وزارت بهداشت از سراسر کشور ۴۵۵ شهید، بیش از ۱۰ هزار جانباز، بیش از ۱۰ هزار ایثارگر و در مجموع حدود ۴۱ هزار نفر خانواده شهید، جانباز و ایثارگر داریم.

وی افزود :اگر با گذر زمان نقش مظلومان تاریخ که در برابر کفر سینه سپر کردند را فراموش کنیم هم به خانواده آنها و هم به کشور و میهن اسلامی جفا کردیم. این امر با هیچ معیاری جز عشق به وطن و مردم کشور اسلامی قابل توجیه نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: بی انصافی است که اجازه دهیم یاد و خاطره کسانی که عزیزترین سرمایشان را فدا کردند تا ملت و کشور راحت تر زندگی کنند کم رنگ شود. دانشجویان و دانشگاهیان در این حوزه مهم ترین وظیفه را در حفظ یاد و خاطره این عزیزان دارند زیرا در آینده، این دانشجویان هستند که ایران اسلامی را اداره می کنند.

وی بیان کرد: همه کسانی که در سراسر کشور اسلامی هستند باید تلاش کنند که یاد و خاطره شهدای کشور ماندگار باشد و پس از ۴۰ سال شعارهای انقلاب را حفظ کنند. من به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که علی رغم سختی هایی که به علت نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در پهنه گیتی، سال به سال بیشتر به کشور وارد می شود ولی هنوز هم شعارهای انقلاب کم رنگ نشده است.

دکتر قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: مهمترین اتفاقی که خانواده شهدا را بسیار خرسند کرد، حماسه ۲۲ بهمن سال جاری بود. چه افتخاری بالاتر از این است که انسان به هم وطن خودش خدمت کند و برای آسایش آنها تلاش کند.

وی اضافه کرد: امروزه ما باید در جهت سازندگی کشور، آبادانی، اقتصاد و رهایی کشور از وابستگی بیگانگان تلاش کنیم. خوشبختانه کشور ما در حوزه سیاسی بیش از ۴ دهه است که مستقل عمل می کند ولی متأسفانه در حوزه اقتصادی اینگونه نیست.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تلاش ها در حوزه اقتصادی باید مضاعف شود. وقتی هدفی در ذهن داریم و با هر تاکتیک یا روشی در جهت رسیدن به آن هدف پیش می رویم ولی به نتیجه نمی رسیم قطعا باید روش و تاکتیک را تغییر دهیم تا بهبودی و نتیجه حاصل شود.

وی بیان کرد: در محیط اداری و دیوان سالاری کشور شاید لازم باشد که تجدید نظر کنیم و در حوزه اجرا و قضا باید در تراز انقلاب اسلامی عمل کنیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در حوزه علوم پزشکی بیش از ۶۰۰ محقق داریم. اگر در تولید علم رتبه اول و در دنیا در رتبه ۱۶ قرار داریم نشانگر این است که هنوز عرق ملی در راه شهدا پابرجاست.

وی ادامه داد: خوشبختانه امنیت کشور بی نظیر است و در قرن ۲۱ در جهت استقلال و نفی وابستگی تلاش کرده است. به عنوان مثال در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد دارو را خود کشور تهیه می کند در حالیکه در گذشته ایران وارد کننده دارو بوده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: خواسته شهدا این است که اهداف و آرزوهایی که برای آنها در راه کشور جان خود را فدا کردند، محقق شود. پیرو این اهداف باید تلاش کنیم فقر، فحشا، طلاق و تمام معضلات از بین برود و ریشه کن شود. نباید تسلیم شویم، تا آنچه بدست آورده ایم از کف برود.

وی در نهایت گفت: قدر شناسی از شهدا لازمه داشتن کشوری اسلامی است اگر شهدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانیم متفاوت تر از امروز عمل می کنیم. خوشبختانه مسیر شهدا گم نشده است بلکه باید سرعتمان را با ان مسیر هماهنگ کنیم.

خبرنگار : معتمد


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست