پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۵۴
|
کد خبر: ۲۹۳۳
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خبر داد:

اجرای دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه عمرانی در دانشگاه‌های کشور

دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه عمرانی با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۵۰ درصد در سطح دانشگاه‌های کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر نظرپور در حاشیه گشایش نمایشگاه کتاب هفته دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امیدواریم بخشی از این پروژه‌ها در بهمن‌ماه یا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: در تمامی دانشگاه‌های کشور پروژه‌های عمرانی شاخصی اجراشده که بخش قابل‌توجهی از این پروژه‌ها در هفته دولت بهره‌برداری شد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نیمه‌تمام ماندن، اولویت کار با پروژه‌های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است؛ همچنین تلاش خواهیم کرد برای تمرکز اعتبارات از شروع پروژه‌های غیرضروری نیز جلوگیری کنیم.
نظرپور در خصوص سفر به استان خوزستان و بازدید از دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: هدف از این بازدید بررسی وضعیت و کمبودهای دانشگاه است تا بتوان با برنامه‌ریزی‌های لازم پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیشتر را در اولویت کار قرارداد.
وی با مطلوب خواندن وضعیت اعتبارات عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز از استاندار خوزستان نیز خواست از محل اعتبارات توازن کمک‌های لازم را به دانشگاه داشته باشد تا بخشی از نیازهای فضاهای کالبدی دانشگاه رفع شود.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش اعتبارات امسال دانشگاه‌ها نسبت به سال قبل گفت: در بخش اعتبارت جاری ۱۷ و سه دهم درصد افزایش داشته‌ایم که با توجه به تورم حال حاضر این افزایش نیاز بخش آموزش عالی را تأمین نمی‌کند به همین دلیل رایزنی‌هایی را با سازمان برنامه وبودجه داشته‌ایم؛ همچنین هفته قبل ۲۰۰ میلیارد تومان برای تغذیه به دانشگاه‌های کشور کمک شد که طرح تقسیم آن ارائه‌شده و در اختیار دانشگاه‌ها قرارگرفته است. همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حساب حوزه معاونت دانشجویی است که این هفته طرح تقسیم آن ارائه خواهد شد و به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.
دکترنظرپور اضافه کرد: انتظار از دولت و سازمان برنامه وبودجه این است که نیازهای واقعی دانشگاه تأمین شود و از دانشگاه‌ها نیز می‌خواهیم با مدیریت صحیح منابع، نیازهای خود را تأمین کنند تا اگر قرار باشد تخصیص اعتبارات کمتر از ۱۰۰ درصد شود، نگرانی برای پایان سال دانشگاه‌ها نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: ۳۷ تا ۳۸ درصد از اعتبارات شش ماه اول امسال به دانشگاه‌ها داده‌شده است دکتر نوبخت نیز در جلسه رؤسای دانشگاه‌ها قول چهار درصد افزایش را داده‌اند که اگر این مساله محقق شود حدود ۴۲ درصد تخصیص به دانشگاه‌ها داده می‌شود؛ البته این وضعیت با ۵۰ درصد شش ماه اول سال فاصله دارد که امیدواریم دولت بتواند در این زمینه مساعدت‌های لازم را داشته باشد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در خصوص مشکلات ناشی از سیل اخیر در استان خوزستان نیز بیان کرد: در این زمینه نیز درخواست‌ها و نیازهای دانشگاه‌ها به ستادهای مربوطه ارجاع داده شده است و امیدواریم ستاد مربوطه اعتباراتی را به دانشگاه شهید چمران اهواز، اختصاص دهد.
دکتر نظرپور همچنین از بخش‌های مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز ازجمله دانشکده نفت، دانشکده روان‌شناسی، تالار دانشکده ادبیات و علوم انسانی، مجتمع آزمایشگاه دانشکده کشاورزی، دانشکده مهندسی علوم آب، بافت ساختمان قدیم دانشکده دامپزشکی، سالن فرهنگی و هنری دانشگاه، مرکز خلاقیت و نوآوری، مجتمع خوابگاهی شهید علم الهدی و حضرت معصومه (س) نیز بازدید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه