پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۱۶۶
|
کد خبر: ۲۹۶۶
رئیس خانه شعر و ادب استان همدان اعلام کرد:

مراسم پاسداشت «روز حافظ» ۲۰ مهر

رئیس خانه شعر و ادب همدان گفت: مراسم پاسداشت «روز حافظ» 20 مهر در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، محمد کلافچی با اشاره به نامگذاری روز 20 مهرماه به نام «حافظ» اظهار کرد: به مناسبت پاسداشت روز حافظ مراسمی در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار می‌شود که تمام انجمن‌های شعر و ادب نیز دعوت هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی شهر نیز دعوت شده‌اند بیان کرد: در مراسم روز حافظ ناصر مهدوی استاد دانشگاه تهران که مولوی‌پژوه و حافظ‌پژوه است نیز حضور خواهد یافت.

رئیس خانه شعر و ادب همدان از اهدای لوح‌ سپاس به اساتیدی که در انجمن شرح غزل می‌کنند،خبر داد و گفت: در همدان انجمن‌های تخصصی شاهنامه‌خوانی، پروین اعتصامی، سعدی‌پژوهی و... هم وجود دارد که متاسفانه فعالیت خاصی ندارند و هر هفته 10 نفری دور هم جمع شده و شاهنامه‌خوانی و سعدی‌خوانی کوتاهی دارند.

وی با اشاره به اینکه انجمن حافظ‌خوانی یک انجمن آکادمیک است گفت: اعضای این انجمن اساتید مجربی هستند و در هر جلسه 70 تا 80 نفر شرکت‌کننده در آن حضور دارند.

کلافچی با تاکید بر اینکه فعالیت این انجمن به حدی است که خودجوش برای روز حافظ مراسم می‌گیرند افزود: اگر برای فردوسی و سعدی مراسمی گرفته نمی‌شود مسئولیت با روسای این انجمن‌هاست.

رئیس خانه شعر و ادب همدان با اشاره به اینکه بودجه‌ای برای انجمن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود تصریح کرد: تامین بودجه برای انجمن و برنامه‌هایی چون «روز حافظ» مشکل است و ما از اسپانسرها استفاده می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی