پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۴۱
|
کد خبر: ۳۰۱۹
در دومین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی مسیر بندگی بیان کرد: اوج حقیقت انسان که ماحصل همه ابعاد اوست اخلاق است و اگر انسانی این حقیقت را در وجود خود تثبیت کند، وجودش همچون درختی که ریشه دارد، بارور شده و میوه می دهد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا، حجت الاسلام والمسلمین هادی دوست محمدی، استاد حوزه دانشگاه، در دومین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی مسیر بندگی که در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: یکی از عمیق ترین رابطه هایی که در قرآن به صراحت از آن یاد شده است رابطه انسان با خودش است.
وی با بیان اینکه منطق دین انسان، درختی است که ریشه، شاخه و میوه دارد افزود: دقیق ترین و عمیق ترین تحلیل رابطه انسان با خودش، تشبیه آن به درختی است که ریشه اش باورهای او، شاخه اش اعمال او، ومیوه آن اخلاق اوست.
دوست محمدی اظهارداشت: ریشه حقیقت انسان در باورهای اوست و بر اساس همین باور هایش است که می روید و تغذیه می کند چرا که حقیقت درونی او بر این مبنا نهادینه شده است.
وی ادامه داد: اوج حقیقت انسان که ماحصل همه ابعاد اوست اخلاق است و اگر انسانی این حقیقت را در وجود خود تثبیت کند، وجودش همچون درختی که ریشه دارد، بارور شده و میوه می دهد.
حجت الاسلام هادی دوست محمدی اضافه کرد: انسان برای ابدیت است، یک بار خود را می سازد و برای ابد زندگی می کند‌.
وی در ادامه با ذکر اینکه خصائص انسانی، حالاتی متغیر اند که متحول می شوند گفت: اخلاق نیز از خصائص نفسانی است، اما آنچه که مهم است، تثبیت و ابدی کردن آن می باشد.
استاد حوزه دانشگاه بیان کرد: محصول عمل ما اخلاق است و جهنم اخلاق، بسیار سوزنده تر از جهنم اعمال است چراکه جهنم اعمال تن را می سوزاند ولی جهنم اخلاق دل را.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عقل حق گرا بوده ودل ارزش گرا، انسان حکیم کسی است که دل او بر اساس عقل خردمند تصمیم بگیرد.

خبرنگار: یاری
عکس: دهقانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر