پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۹۱
|
کد خبر: ۳۱۰۴
دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بابیان اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای در نظام آموزش عالی کشور دانشگاه مهمی محسوب می‌شود و در محور مأموریت خود گام برمی‌دارد گفت: این دانشگاه با تربیت نیرو‌های فنی و ماهر بخش اعظمی از مشکلات و نیاز‌های جامعه را مرتفع می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، نشست هم‌اندیشی خدمات رفاهی دانشجویان و ترسیم چشم‌اندازهای همکاری و حمایت از ارتقای کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه معاونان و مدیران کل آن سازمان، اعضای هیئت‌رئیسه و جمعی از مدیران کل حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر صدیقی در این نشست با بیان اینکه نگرانی بابت اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمتر از سایر مراکز آموزش عالی است گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای در سال ۱۳۹۰ با حجم قابل توجهی از دانشجویان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه شد بدون اینکه منابعی برای این دانشگاه اختصاص یابد که در همین راستا باید مجموعه دولت بالاخص سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه ای داشته باشد که با برنامه ریزی و تمرکز بیشتر بر آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای با حل مشکلات این دانشگاه بخش اعظمی از دغدغه‌های بیکاری در جامعه مرتفع گردد.

وی اظهار داشت: صندوق رفاه در حال حاضر با محدودیت‌های مالی مواجه شده؛ بنابراین باید بر اساس برنامه زمانی مشکلات خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مرتفع گردد.

در ادامه این نشست دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه طی سال‌های اخیر بابیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های کشور آموزش‌های فنی حرفه‌ای را فرابگیرند و مهارت‌محور شوند، گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور قلمداد می‌شود که در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانشجو دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم در آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای بالأخص تغییر سرفصل دروس این دانشگاه اظهار داشت: طی یک سال اخیر ۴۱ برنامه درسی دوره کاردانی را بروزرسانی کرده‌ایم و در حال حاضر ۲۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه فعال در ۱۷۶ دانشکده تابعه در سراسر کشور در اختیار داریم.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای با اشاره به اینکه آموزش‌ها و توانایی‌های مهارتی دانشجویان این دانشگاه قابل مقایسه با سایر دانشگاه‌ها نیست و با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۳ دوره کاردانی و ۶۰ دوره کارشناسی در این دانشگاه ارائه می‌شود، گفت: مجوز ۲۷ مرکز نوآوری را دریافت کردیم که هفته قبل اولین مرکز با حضور مقام عالی وزارت در همدان افتتاح شد.

دکتر صالحی عمران گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای در مسائل بودجه‌ای دچار مشکل است و با بررسی‌هایی انجام‌شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کمبود بودجه در حوزه تغذیه دانشجویی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد و سلف‌سرویس‌های دانشجویی این دانشگاه به ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه جهت نوسازی و بهسازی نیاز دارد.

وی در پایان با اشاره به ورود دانشجویان فنی حرفه‌ای به بازار کار پس از تحصیل خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ۶۷ درصد دانشجویان پسر و ۶۰ درصد دانشجویان دختر این دانشگاه پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شدند.

گفتنی است دکتر محمدرضا علم معاون امور دانشجویان، مهندس علی پرهیزکار معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر حسین علیزاده مدیرکل تربیت‌بدنی، دکتر عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی و دکتر نوذری مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست هم‌اندیشی حضور داشتند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه