پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۰۳
|
کد خبر: ۳۱۸۶
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان همدان در ويژه برنامه آغاز امامت حضرت مهدی، ولادت پیامبر و امام صادق(ع) بیان کرد: تمدن مادی و حکومت علم و تکنولوژی و پیشرفت‌های ظاهری نمی‌تواند جایگزین مهمترین نیاز انسان که همان اقناع غریزه مهرورزی و محبت است، بشود و انسان بدون عاطفه و رحم و محبت، در آستانه سقوط و هلاک قرار می گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا(بسنا)، حجت الاسلام والمسلمين فراهاني، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان همدان، در ویژه برنامه آغاز امامت حضرت مهدی، ولادت پیامبر و امام صادق(ع) كه با تلاش بسيج دانشجويي و هيات دانشگاه بوعلی سینا، در نمازخانه دانشکده هنر معماری برگزار شد، گفت: پیامبر گرامی اسلام، الگوی جاودان مسلمانان در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، اخلاقی، دینی و سیاسی است و خداوند ایشان را فرستاد تا الگوی سیر الی الله باشند.

وی افزود:‌ پیامبر اکرم(ص) در همه زمینه‌ها، بهترین الگو برای مومنان است؛ عبادت و بندگی خداوند، اخلاص و توجه به خدا، استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات، حسن خلق و رابطه نیکو با همگان، مدیریت و رهبری صحیح جامعه و دیگر شئون فردی و اجتماعی آن حضرت، هرکدام می‌تواند الگو و سرمشقی برای همه مسلمین باشد.

فراهانی اظهار داشت: قرآن کریم، بعثت آن حضرت را نعمتی بسیار بزرگ برای مومنان دانسته است، آن حضرت را الگوی تمام‌نمای حق معرفی کرده و مومنان را به تماشای سیره ملکوتی حضرت و اقتدای کامل به او فرامی‌خواند.

وی با ذکر آیه ۱۵۹ آل عمران، بیان کرد: در این آیه، خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید، به موجب رحمتی که خداوند به تو عنایت کرده بود برای آنان نرم شدی که اگر تندخو و سخت دل بودی، همه از اطرافت پراکنده می شدند.

محسن فراهانی همچنین اضافه کرد: از منظر قرآن، راز پیروزی رسول خدا در مدیریت حکومتی و خانوادگی‌اش، مهرورزی و عشق به مردم بود و اگر این شیوه کارآمد در مدیریت رسول الله نبود، هرگز توفیق رفع مشکلات و موانع طاقت فرسا را پیدا نمیکرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از معیارهای اخلاقی حیات‏‌بخش مکتب اسلام «عشق و محبت‏» است، عنوان کرد: حب، تنها‌وسیله ارتباط هر طالبی به مطلوب خود می‏‌باشد و دوست را به سوی محبوب‏ و معشوق خود جذب می‏‌کند، تا بدینوسیله نقص خود را کامل نماید.

حجت الاسلام فراهانی با تاکید براینکه تنها اجتماع و جامعه خلل‌ناپذیر است که بر مبنای محبت بنا می‌شود، تشریح کرد: اگر رشته رحمت و محبت از زندگی انسان‌ها بریده شود، نظام زندگی از هم گسسته خواهد شد، چرا که همین رشته محبت موجب می‌شود که انسانها در حفظ و نگهداری فرزندانشان کوشش کرده و ارتباطات خود را در روابط اجتماعی و فردی حفظ کنند.

معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امروزه به دلیل کم‌رنگ‌شدن مهر و عاطفه در روابط انسانی در کشورهای پیشرفته و صنعتی، فجایع عظیمی رخ می‌دهد؛ تمدن مادی و حکومت علم و تکنولوژی و پیشرفت‌های ظاهری نمی‌تواند جایگزین مهمترین نیاز انسان که همان اقناع غریزه مهرورزی و محبت است، بشود و انسان بدون عاطفه و رحم و محبت، در آستانه سقوط و هلاک قرار می گیرد.

 خبرنگار: یاری
عکس: قلعه‌برخورداری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر