پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۲۷
|
کد خبر: ۳۲۶۵
دکتر فرهاد سراجی گفت: اکنون انجمن‌های نسل دوم در حال پوست‌اندازی هستند و به سمت لایه‌های عمیق رشته‌ای می‌روند یعنی علمی که به کار جامعه بیاید؛ انجمن‌های‌ نسل دوم تشکل‌های پژوهش‌محور، مشارکت‌جو، دانشجو محور، کارآفرین و دارای تفکر سیستمی است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر فرهاد سراجی مدیر امور فرهنگی دانشگاه در گردهمایی اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا که در سالن شهید چمران دانشکده علوم‌پایه برگزار شد، گفت: شجاعت و مسئولیت‌پذیری شما و این‌که وقت خود را برای کار جمعی و انجمنی اختصاص می‌دهید برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید یک پایگاه بسیار مستحکم از لحاظ جامعه آماری دارد. فعالیت‌های شما در بخش معاونت فرهنگی با محوریت خانه و در دانشکده‌ها است؛ همکاری خانه فرهنگ و دانشکده‌ها لازمه بسترسازی فعالیت‌ها است.

سراجی عنوان کرد: اکنون انجمن‌های نسل دوم در حال پوست‌اندازی هستند و به سمت لایه‌های عمیق رشته‌ای می روند یعنی علمی که به کار جامعه بیاید؛ انجمن‌های‌ نسل دوم تشکل‌های پژوهش‌محور، مشارکت‌جو، دانشجو محور، کارآفرین و دارای تفکر سیستمی است.

وی تبین کرد: اولین کار مشارکت است؛ انجمن به معنای کار مشارکتی است. در انجمن تنها یک دبیر تصمیم نمی‌گیرد، از همه دانشجویان نظر‌خواهی می‌کند، از ظرفیت همه دانشجویان گروه استفاده می‌کند و اساتید و اعضای گروه را به مشارکت ترغیب می‌کند. انجمن هنر استفاده از ظرفیت‌ها است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیان داشت: دومین اصل اعتماد است؛ کار جمعی اعتماد می‌خواهد که این اعتماد، به معنای اعتماد به اعضای انجمن، دانشجویان گروه، کادر کارشناسی و مدیریتی دانشگاه است.

وی تاکید کرد: ما در کنار شما هستیم و سعی می‌کنیم کار شکا انجام شود؛ تا کنون با حدود ۹۵ درصد ایده‌ها موافقت شده است شما هم سعی کنید پیگیر باشید و ایده‌ها را پخته کنید.

سراجی در رابطه با اصل مسوولیت‌پذیری نیز گفت: مسوولیت‌پذیری در برابر رای و اعتماد دانشجویان، در برابر رشته علمی و در برابر جامعه و ‌نظام اجتماعی که فرصت حضور در انجمن را فراهم کرده‌اند باید وجود داشته باشند.

وی اذعان کرد: اصل دیگر تمرکز به مسائل واقعی است؛ انجمن علمی یک تشکل کاملا علمی است. پرداختن به مسائل جدیدی که برنامه درسی رسمی به آن‌ها نپرداخته از وظایف شما است.

دکتر سراجی تشریح کرد: شما باید همه مسائل رشته علمی خود را بشناسید و به بقیه بشناسانید؛ گزارش فعالیت‌های سال‌های گذشته را بگیرید و‌ ورق بزنید اما فقط به آن‌ها محدود نباشید و‌ خلاقانه فعالیت‌های جدید تعریف کنید.

وی یادآور شد: اشتغال و کارآفرینی باید یکی از محورهای فعالیت‌های شما باشد. همچنین گفتگوهای بین رشته‌ای باید دائما در بین دانشجویان فعال باشد؛ هیچ شغل یا صنعتی را نمی‌توان یافت که مبتنی بر یک رشته صرف شکل بگیرد.

وی بیان کرد: انجمن‌ها باید به سمت سیستمی اندیشیدن بروند؛ سیستمی اندیشیدن یعنی عوامل را در کنار هم دیدن و به هدف نهایی فکر کردن.
وی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر خوب است و‌مایه ارتفاع اندیشه است. ما باید از اختلاف‌های جزیی به عنوان نقطه قوت استفاده کنیم؛ ما باید اختلافات را از زاویه دیگری ببینیم تا منجر به بهتر کار کردن شود. ما نباید اختلاف‌ها را بزرگ‌نمایی کنیم.

دکتر سراجی در پایان گفت: یکی از اصول انجمن‌ها استفاده از ظرفیت‌ها است.‌ دانشجویان از جهت ظرفیت ببینید و از مهارت‌های آن‌ها استفاده کنید.


خبرنگار: میرزایی
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری