پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۴۵
|
کد خبر: ۳۲۹۳
رئیس سابق دانشگاه صنعتی همدان در مراسم تکریم خود و معارفه رئیس جدید این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه باید پویا و مرکز علم‌پروری باشد، از اینکه برخی از کشورها حال خوبی ندارند باید علت آن را در دانشگاه جست‌وجو کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمود نیلی رئیس سابق دانشگاه صنعتی همدان در مراسم تکریم خود و معارفه رئیس جدید این دانشگاه، با بیان اینکه مسیر توسعه کشور از دانشگاه عبور می‌کند اظهار کرد: دانشگاه باید پویا و مرکز علم‌پروری باشد، از اینکه برخی از کشورها حال خوبی ندارند باید علت آن را در دانشگاه جست‌وجو کنند.

وی با اشاره به اینکه یادی از آقای سیاسی می‌کنم که حق بزرگی بر گردن ما داشت گفت: امیدوارم هرکس در آموزش عالی مسوولیتی را برعهده می‌گیرد کتاب آقای سیاسی را یک بار مطالعه کند چراکه تجربیات بسیاری عایدش خواهد شد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی همدان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: هدفم در مدت پنج ساله مدیریت توجه به درون‌گذاری و برون‌گذاری و ریل‌گذاری برای آینده بوده است.

وی تاکید کرد: در طول پنج سال و یک روزی که در این دانشگاه بودم شاهد حوادث تلخ و شیرینی بودیم؛ اگر چه بدعهدی‌ها و چوب لای چرخ گذاشتن‌ها را مشاهده کردیم اما سعی کردیم رو به جلو حرکت کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

نیلی ورود خیرین را در انجام کارها مهم عنوان کرد و افزود: اگر آنها نبودند با بودجه این دوره دولت باید ۱۵ سال منتظر  بودیم تا کار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته حائز رتبه‌های برتر شده‌ایم و خوشبختانه ۲ هزار دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: در ابتدای راه حتی نمازخانه هم نداشتیم اما توانستیم آن را ایجاد کنیم و فضای کوچک سالن مطالعه را ارتقا دهیم.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: تمام تلاش ما این بوده راه ورود صنعتگران و مهندسان به دانشگاه را باز کنیم و به دانشجویان در انجام کار و پروژه اعتماد کنیم.

وی به افزایش ۶ برابری ارجاعات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و اضافه کرد: در این مدت تعدادی از منابع انسانی تبدیل وضعیت شده‌اند.

نیلی با بیان اینکه ۲۵ نفر از منابع انسانی اعضای هیات علمی در این پنج سال جذب شده‌اند، افزود: در حوزه آموزش بهبود اعضای هیات علمی را شاهد بوده‌ایم.

وی یکی از مشکلات موجود را مهاجرت نخبگان از استان دانست و خواستار توجه به رفع این مشکل شد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه استان همدان ۵.۸ درصد معادن را به اختصاص داده اما تنها در ۱.۴ درصد آن سرمایه‌گذاری شده است اظهار کرد: باید از ظرفیت معادن استان به خوبی استفاده کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه