پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۸۲۰
|
کد خبر: ۳۲۹۸
به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا؛

کرسی آزاد اندیشی" حجاب اجباری یا اختیاری" برگزار شد + گزارش تصویری

کرسی آزاد اندیشی پیرامون موضوع" حجاب اجباری یا اختیاری"، به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، کرسی آزاد اندیشی پیرامون موضوع" حجاب اجباری یا اختیاری" به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا و با حضور دکتر سید مجتبی حسینی یمین در سالن چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد.

این برنامه با ارائه نظرات و پیشنهادات دانشجویان همراه بود؛ در پایان نیز دکتر سیدمجتبی حسینی یمین استاد حوزه و دانشگاه به جمع بندی مباحث اشاره شده پرداخت و گفت: موضوع با چند مسئله در ارتباط است، نخست اینکه دلیل رعایت حجاب چیست؟ آیا حجاب قبض کننده ی آزادی است؟ و سوال دیگر در رابطه با تبصره ی ماده ی ۴۳۸ در خصوص قانون حجاب است. بهتر این است که مخالفان و موافقان این موضوع حرف طرف مقابل را در فضای منطقی قبول کنند؛ لزوما نه کسی که چادری است انسان خوبی است و نه شخص مانتویی انسان بدی است، قضاوت ارزشی داشتن فقط برعهده ی خداوند است.دلیل اصلی حجاب را می توان در سه حوزه فرد، اجتماع و خانواده دنبال کرد به همین علت فدا کردن آزادی برای بعضی از مسائل روشن خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی از ارزش دختری کاسته شود مطلوبیت او کاهش پیدا خواهد کرد، هر چند نمی توان گفت کسی که حجاب را رعایت نمی کند ارزش خود را حفظ نکرده است بلکه مدنظر فضایی حاکم شده در جامعه است که به ظاهر مورد پسند اما در عمل به ضرر خانم هاست.

خبرنگار: حوائجی

عکس: غزل امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو