پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۶۱
|
کد خبر: ۳۳۳۸
دکتر محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در برنامه نقد دانشگاه گفت: نقد منصفانه، دیدن محاسن، معایب، بهتر کردن موضوعات، رفع معایب یک موضوع و تشخیص سِره از ناسِره است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه در برنامه نقد دانشگاه که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه، در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: روز دانشجو روز کرامت و عزت دانشجو است و به عنوان یک سَنبُل برای دانشجو و جنبش دانشجویی مطرح بوده است.

وی اظهار داشت: امیدوارم این‌گونه نشست‌ها در اعتلای دانشگاه سهمی داشته باشد؛ نقد منصفانه، دیدن محاسن، معایب، بهتر کردن موضوعات، رفع معایب یک موضوع و تشخیص سِره از ناسِره است.

محمدی‌فر تبیین کرد: نقادان در گذشته کسانی بودند که سکه تقلبی را از اصل آن تشخیص می‌دادند. بحث نقد بحث سنگینی است.

وی در پاسخ به مشکلات اینترنت دانشگاه بیان کرد: اینترنت دانشگاه تابع مخابرات است و ما مدیریت IT را بر عهده داریم؛ زمانی که اینترنت از جانب منبع اصلی یعنی مخابرات قطع شود، اتصال ما نیز قطع می‌شود. براساس تعرفه‌ها و سهمیه‌بندی مدیریت IT، به هر دانشجو یک حجم مشخص از اینترنت برای جستجوهای علمی دانشجویی به صورت روزانه یا ماهانه داده می‌شود.

دکتر محمدی فر اعلام کرد: مطلع شدیم نشریه‌ای که در خارج از دانشگاه چاپ شده‌است، ظاهرا مورد تایید نهادهای نظارتی بیرون از دانشگاه نبود و طی آن افرادی خارج از محیط دانشگاه بازداشت شدند، که پیگیری‌هایی از طرف مسوولین سیاسی و امنیتی استان صورت گرفته و ان‌شاءالله هرچه زودتر مشکل رفع خواهد شد.

وی افزود: کمیته‌های انضباطی و نظارتی در دانشگاه برای دانشجویان، اساتید و کارکنان وجود دارد البته در تمام نقاط کشور این موضوع وجود دارد به عنوان مثال روحانیت، قضات و نیروهای مسلح هر کدام دادگاه ویژه خود را دارند.

یعقوب محمدی‌فر گفت: دانشگاه در چند سال اخیر افتخاراتی داشته که فقط برای امروز نیست و از سالیان گذشته جمع شده است؛ ما هر روز افتخاری جدید داشته‌ایم. اینکه بگوییم دانشگاه هیچ افتخاری نداشته، صحیح نیست و از طریق مراجعه به سایت دانشگاه و‌ مقایسه امسال با سال‌های گذشته می‌توانید به این مطلب پی ببرید.

وی تشریح کرد: بنده اعتقاد دارم مدیریت، باید مدیریت علمی باشد و در کنار آن اخلاص هم باشد؛ خودنمایی در مدیریت درست نیست. بنده به صورت مداوم از مسوولین دانشگاه گزارش می‌گیرم تا مدیران با بنده در تماس باشند. معاون دانشجویی و‌ مدیران دیگر هم همواره بین دانشجویان هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: موضع و جایگاه رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا دارای شان خاصی است و جایگاه ویژه اجتماعی دارد؛ بنده باید صحبت کنم و از حقوق دانشگاه باید دفاع کنم. شما هم باید از ما بخواهید که دانشگاه جایگاه خود را در عرصه‌های علمی، پژوهشی و ... بالا ببرد.

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: بودجه دانشگاه بین‌المللی D8 مستقل است و هیچ‌کدام از دانشجویان غیرایرانی ما در حال حاضر متعلق به D8 نیستند.

وی اضافه کرد: دانشگاه جایگاهی بین‌المللی و محل تعاطی افکار و فرهنگ‌های مختلف است. دانشجوی غیرایرانی ما شهریه می‌دهد، خودش را تامین می‌کند و هزینه خوابگاه خود را پرداخت می‌کند.

وی اذعان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر نتوانستیم آن‌طور که باید، خوابگاه تامین کنیم اما برنامه‌هایی داریم که مسوولین ذی‌ربط در حال پیگیری هستند.

محمدی‌فر تصریح کرد: قرار بر این بود که دانشکده شیمی در سال گذشته افتتاح شود، اما هنوز روی کانال آن مشکل داریم؛ کانال تاسیسات این دانشکده حدود ۳ میلیارد تومان پول می‌طلبد که البته ما قسمتی از اوراق این بخش را خریداری کرده‌ایم.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست