پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۷۸
|
کد خبر: ۳۳۴۰
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بیان کرد: بنده اطمینان می‌دهم که هیچ رصدی روی این‌که چه کاری انجام می‌دهید و چه سایتی می‌روید، انجام نمی‌دهیم؛ قانون ابتدا به ساکن اجازه این کار را به ما نمی‌دهد، مگر اینکه با حکم قضایی‌ که البته تاکنون درخواست قضایی نداشته ایم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، دکتر احمد رضوانی مفرد رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه، در برنامه "نقد دانشگاه" که به همت جامعه اسلامی دانشجویان و در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، یک قانون عمومی در کشور است و ما به عنوان یک نهاد ارائه خدمات در آنجا ثبت نام کرده‌ایم؛ این مجموعه ذیل مجموعه وزارت علوم طبیعی است.

وی افزود: طبق قانون بخشی از مسائلی که در رابطه با حقوق شخصی و حریم خصوصی است قابل دسترسی نیست.

رضوانی خاطرنشان کرد: اخیرا آیین‌نامه‌ای در رابطه با دسترسی به مکاتبات افراد صادر شد که ۱۷ مورد را دریافت کردیم و ۱۶ مورد را پاسخ دادیم.

همچنین دکتر مهدی سخایی‌نیا مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بیان کرد: قانون حفظ حریم خصوصی به ما اجازه نمی‌دهد که حساب کاربری کاربران را چک کنیم؛ ما پهنای باندی که حدود 300 مگابیت است را بین دانشجویان توزیع می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: بنده اطمینان می‌دهم که هیچ رصدی روی این‌که چه کاری انجام می‌دهید و چه سایتی می‌روید، انجام نمی‌دهیم؛ قانون ابتدا به ساکن اجازه این کار را به ما نمی‌دهد، مگر با حکم قضایی‌ که البته تا کنون درخواست قضایی نداشته ایم.

روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا نیز در این نشست اعلام کرد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که آدرس آن foia.irran.gov.ir است، وجود دارد و شما می‌توانید از طریق آن، از هر موسسه عمومی و خصوصی که ارائه دهنده خدمات عمومی هستند در خواست اطلاعات کنید و پاسخ دریافت کنید که در مرحله اول باید در سایت ثبت نام کنید، در مرحله دوم درخواست خود را ثبت کنید، در مرحله سوم پاسخ خود را دریافت کنید و در مرحله چهارم می‌توانید اطلاعات را انتشار دهید.

همچنین مرتضی جهانی مقدم نماینده جامعه اسلامی و مجری مراسم خبر داد کرد: افرادی که خواهان فیلم، صوت و اطلاعات این جلسه هستند، به کانال جامعه اسلامی به ادرس jadna_ir در تلگرام، اینستاگرام و بله مراجعه کنند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست