پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۵۵
|
کد خبر: ۳۳۴۲
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: نشریات نباید محتوی تهمت، افترا و توهین باشند؛ به همین علت فرایندی در نظر گرفته شده است که اگر نشریه‌ای اشتباه کرد، براساس قانون با آن برخورد شود که البته تنبیهات هم در این آیین‌نامه ذکر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگی و اجتماعی در برنامه نقد دانشگاه که در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، در رابطه با کمیته ناظر بر نشریات گفت: یک آیین نامه‌ وجود دارد که بر اساس آن درباره نشریات عمل می‌کنیم؛ براساس ماده ۳۴ و ۳۶ نشریات آزاد هستند مطالب خود را ارائه دهند.

وی در ادامه یادآور شد: طبیعتا نشریات نباید محتوی تهمت، افترا و توهین باشند به همین علت فرایندی در نظر گرفته شده است که اگر نشریه‌ای اشتباه کرد، براساس قانون با آن برخورد شود که البته تنبیهات هم در این آیین‌نامه ذکر شده است.

عروتی موفق تشریح کرد: اصل بر این است که تا حد امکان با نشریه‌های دانشجویی مساعدت شود و برخورد تندی صورت نگیرد که منجر به تعطیلی نشریه‌ای شود، اما در عین حال در بعضی مواقع کمیته ناظر ورود پیدا کرده و تذکراتی داده شده است. اگر شکایت شخصی باشد، بر اساس ماده ۳۴ و در غیر این صورت بر اساس ماده ۳۶ تذکراتی داده می‌شود.

وی عنوان کرد: فضای نشر فضایی ارزشمندی است و باعث رشد و بالندگی هر مجموعه‌ای می‌شود؛ اما در ارزیابی منصفانه، فارغ از ورود به عرصه توهین، نقاط ضعف و قوت گفته می‌شود. ما از تمام مجموعه‌ها و تشکل‌های که به صورت شخصی مجوز گرفتند تقاضا داریم چهارچوب اخلاق اسلامی را در نشر مطالب و در نقد خود مورد توجه قرار دهند.

خبرنگار: یاری
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست