پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۱۱۴
|
کد خبر: ۳۳۶۳
رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران گفت: ما تلاش می‌کنیم نام کارآفرینی را بیاوریم که دانشگاه نسل سوم را معرفی کنیم در حالی‌که امروز صحبت از دانشگاه نسل پنجم سینگولاریتی است. سرعت تحول در دنیا بسیار سریع است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر علی‌اکبر جلالی رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران در بیستمین مراسم هفته پژوهش که در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، گفت: بنده ۲۵۰۰ برنامه رادیو و تلویزیونی داشتم تا اینترنت را در ایران جا بیندازم و شاید یکی از کارهای بزرگ بنده همین ارتباطاتم با مردم و‌تلاش برای پژوهشگر ماندن باشد.


وی عنوان کرد: فردای ما را IOT عوض می‌کند؛ تاریخ اینترنت گذشته است. نام اینترنت جدید IOT است و دیگر اشیا هستند که بر ما مسلط می‌شوند.

جلالی تشریح کرد: اکنون اگر استاد با ماژیک پای تخته برود، دانشجو به او ‌توجه نمی‌کند؛ امروزه شما اگر حرفی می‌زنید باید آن را نشان دهید. اگر می‌خواهید از تاریخ حرف بزنید، باید تاریخ را نشان بدهید.

وی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم نام کارآفرینی را بیاوریم که دانشگاه نسل سوم را معرفی کنیم در حالی‌که امروز صحبت از دانشگاه نسل پنجم سینگولاریتی است. سرعت تحول در دنیا بسیار سریع است.

علی‌اکبر جلالی بیان داشت: امروز اینترنت برای ما یک مشکل شده است در صورتی‌که دانشگاه ما یک دانشگاه هوشمند است؛ اگر هر دانشجویی یک گوشی هوشمند دارد، یعنی ما دانشگاه هوشمند هستیم. در این شبکه اطلاعات و دسترسی وجود دارد اما ما هنوز نمی‌دانیم چه‌طور باید از آن استفاده کنیم و در دنیای جدید نیستیم.

وی ابراز کرد: جهان امروز بر اساس پیشرفت‌های فناوری در حال تغییر است؛ ما باید ببینیم آخرین فناوری‌های حوزه فناوری چیست.

رییس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران تبیین کرد: امروزه آموزش‌ها اجتماعی است؛ دانشجویان تنها ۴۰ درصد از دانشگاه یاد می‌گیرند و ‌۶۰ درصد در راه منزل تا دانشگاه می‌آموزد. شبکه‌های اجتماعی دانشگاه‌های جدید می‌شوند. اکنون آموزش اجتماعی حرف اول را می‌زند.

وی اظهار کرد: شهر همدان باید بدرخشد؛ ساختار ما مشکلی ندارد. ما نمی‌توانیم باهم کار کنیم و فرهنگ کاری باید عوض شود. ما به یک دانشگاه نسل جدید احتیاج داریم.

جلالی تاکید کرد: اگر همه بخواهیم رئیس جمهور شویم، تنها یک نفر در انتها به آن مقام می‌رسد، اگر همه تلاش کنیم وزیر شویم نهایتا ۲۰ نفر موفث می‌شوند و اگر همه تلاش کنیم نماینده مجلس شویم حدود ۳۰۰ نفر به آن موقعیت می‌رسند اما اگر همه تلاش کنیم پژوهشگر شویم، همه می‌توانیم موفق شویم و مشور را بالا ببریم؛ ما نیاز داریم روحیه پژوهشگری را تقویت کنیم‌.

دکتر جلالی در خطاب به اساتید حاضر در سالن گفت: اندیشمند باشید و بزرگ فکر کنید؛ کارآفرینی به راحتی انجام نمی‌شود. وقتی یک پروژه ملی بزرگ طراحی نمی‌کنید، چه طور می‌خواهید کشور را جلو ببرید؟

خبرنگار: میرزایی
عکس: علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست