پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۰۲
|
کد خبر: ۳۳۸۵
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و رئیس مرکز آپا در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: برای پشتیبانی پژوهشگران، صندوق حمایت از پژوهشگران را با کمک بخش خصوصی تأسیس کردیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و رئیس مرکز آپا در دانشگاه بوعلی‌سینا در اختتامیه مسابقه برنامه‌نویسی ACM غرب کشور که در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی برگزار شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۴۵ حدود ۹۰ درصد از مشاغل به صورت خدماتی شوند.

وی افزود: براساس آماری که در دست داریم در سال ۲۰۲۵ کشاورزی رشد بسیاری خواهد داشت، اما سهم کشاورزی و صنعت از GDP به نسبت سهم تولیدات خدماتی بسیار کمتر خواهد بود. IT دنیایی از خدمات را به روی ما باز کرده است.

مجذوبی عنوان کرد: زمانی هدف دانشگاه تنها به بخش آموزشی محدود بود اما امروزه دانشگاه به محل آموزش و پژوهش تبدیل شده است؛ از سال ۱۳۷۰ به تاکنون، تولیدات پژوهشی به گونه‌ای تداول یافته است که در سال ۱۳۷۰ تنها ۱۰ مقاله تولید شده بود اما در سال ۱۳۹۷ در حدود ۱۴۰۰ مقاله تولید شد و امروز ما رتبه ی ۱۶ جهان در تولید مقاله را بدست آورده‌ایم.

وی اظهار داشت: برای پشتیبانی پژوهشگران، صندوق حمایت از پژوهشگران را با کمک بخش خصوصی تأسیس کردیم.

دکتر مجذوبی بیان داشت: ایجاد برج فناوری با مساحت ۱۵۰۰ متر با همکاری پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی همدان و همکاری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار ما است.

وی تاکید داشت: دانشجو باید به تولید علم و فناوری، ایده پردازی و کار آفرینی بپردازد.

خبرنگار: نظری
عکس: شاهمرادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست