پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۳۸
|
کد خبر: ۳۳۸۷
معاون پیشگیری و فرهنگی قوه قضائیه در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا:

علم همواره در فرهنگ ایرانی اسلامی پایدار بوده است/ وظیفه سنگین دانشگاه و حوزه، پیشروی در علم برای تمدن‌سازی است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی در جمع بسیجیان دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد: پیشروی در علم انتظار اول برای تمدن سازی است که وظیفه سنگین دانشگاه و حوزه است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی معاون پیشگیری و فرهنگی قوه قضاییه در طرح صالحین بسیج با محوریت نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در توسعه عدالت اجتماعی که توسط پایگاه مقاومت شهید امینی در سالن اجتماعات شهید ایزدی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: علم همواره در فرهنگ ایرانی اسلامی پایدار بوده است. از گذشته باید انرژی گرفت و رسالت امروز را تبیین کرد. مسیر پیشرفت ۴۰ ساله قبل توسط رهبر بررسی شده است و طبق فرمایشات ایشان باید گام های بعدی به صورت انقلابی پیش گرفته شود، لذا از ریزه خواری دانش دیگران باید عبور کرد و به تولید پرداخت که این به معنای عدم یادگیری از دیگران نیست.

وی ادامه داد: پیشروی در علم انتظار اول برای تمدن سازی است که وظیفه سنگین دانشگاه و حوزه است؛ اگر بخواهیم جمهوری ما اسلامی شود قبل از آن باید دولت اسلامی شود، بدین معنا که انسان و روش ها اسلامی گردد، وظیفه دانشگاه در این امر تولید روش و تربیت انسان های اسلامی است.

صادقی افزود: عدالت یکی از بزرگ ترین آرمان هایی است که جمهوری اسلامی برپایه آن تشکیل شده است. تربیت انسان مسلمان واقعی مبانی وظیفه جمهوری اسلامی است، تا زمانی که نخبگان جامعه در فضاهای مختلف نگاه و آموخته هایشان به دانش های غرب لیبرال باشد، روش آن ها اسلامی نخواهد بود؛ بنابراین گام اول انسان سازی در مسیر درست است البته بعضی نقایص از این بر می آید افرادی که بر سر کار هستند دلبرده ی اسلام نیستند.

معاون پیشگیری و فرهنگی قوه قضاییه متذکر شد: تئوری روش در فضای اقتصادی بر پایه ی عدالت وجود ندارد، انتظار می رود تئوری های اداره کشور از داخل نشات بگیرد. با وجود رشد تعداد مقالات ISI اما تعداد محدودی از آن ها رشد و تعالی کشور را موجب شده اند؛ متاسفانه معیار های موجود ما را به سمتی کشانده است که از درون آن ها پیشرفت کشور برنمی خیزد.

صادقی اشاره کرد: اصل برابری، برخورداری از حداقل معیشتی، توجه به سرمایه های اولیه خدادادی، توجه به توانمندی های انسان و اصل قابل تعمیم بودن به دیگران از جمله اصولی است که در بستر عدالت شمرده می شود، به طور قطع رعایت این اصول که رعایت جبران و کیفر متناسب را شامل می شود، نادیده گرفته می شود که برای بهبود این وضع نیازمند ارائه ی الگو های موثر از جانب نخبگان هستیم.

خبرنگار: حوائجی

عکس: ابراهیمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست