پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۵۳
|
کد خبر: ۳۵۱۱
نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و هیأت اندیشه‌ورزان جوان و مشاوران جوان دستگاه‌های اجرایی با محوریت موضوع مسؤولیت اجتماعی دانشگاه برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه و هیأت اندیشه‌ورزان جوان و مشاوران جوان دستگاه‌های اجرایی با محوریت موضوع مسؤولیت اجتماعی دانشگاه در سالن همایش‌های فجر ساختمان مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کلیپی در رابطه با تاریخچه، دانشکده‌ها و رتبه‌های علمی دانشگاه بوعلی‌سینا پخش شد.

سپس دکتر اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در جلسه گفت: مساله دانشگاه و جایگاه و نقش حیاتی آن یکی از مسائل حیاتی جامعه است و در مقام نظر هیچ‌کس منکر آن نیست؛ یکی از اهداف بسیار مهم دانشگاه تربیت متخصصان خلاق و نوآوری است که بتوانند افق‌های نوینی را در جامعه رقم بزنند که با این رویکرد دانشگاه شکل گرفت.

وی افزود: هرچقدر که دانشگاه بتواند در مسیر اهداف خود تواناتر باشد و قوی‌تر گام بردارد، جامعه رشد و تعالی پیدا می‌کند لذا بین رشد و تعالی جامعه و رشد و تعالی دانشگاه و وصول اهداف یک رابطه کاملا مستقیم وجود دارد و شکوفایی این دو به یکدیگر وابسته است؛ به همین علت موضوع نشست امروز نقش و کارکرد اجتماعی دانشگاه است.

پس از آن دکتر محمدی‌فر در رابطه با مسؤولیت اجتماعی و کارکرد اصلی دانشگاه در جامعه صحبت کرد.

در ادامه نیز اعضای هیات اندیشه‌ورزان جوان و‌ مشاوران جوان دستگاه های اجرایی نظرات خود را بیان کردند.

دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری در ادامه این برنامه ابراز کرد: کار اصلی ما مسؤولیت اجتماعی است و دانشگاه از آن غافل نیست؛ با نگاه به منحنی رشد می‌بینیم دانشگاه بوعلی‌سینا از سال ۱۳۷۰ با تعداد ده مقاله در بحث پژوهش شروع به‌کار کرد، اما امسال حدود ۱۴۰۰ مقاله تولید شده است.

مجذوبی تبیین کرد: ما به‌تدریج دریافتیم که تنها مقاله مشکل ما را حل نمی‌کند؛ در رابطه با پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های کاربردی ما مشکلات بسیار زیادی داریم. ما با بسیاری از کارخانه‌ها ارتباط داریم، اما بعضی کارخانه‌ها و شرکت‌ها همکاری نمی‌کنند، اما ما نباید ناامید شویم.

وی گفت: دانشگاه نسل چهارم دانشگاهی است که به جامعه برنامه می‌دهد و مدیر به جامعه تحویل می‌دهد.

دکتر بیات مدیر پژوهشی دانشگاه و دبیر استانی شبکه جامعه و دانشگاه نیز بیان داشت: باید دانشگاه به شأنیت خود برگردد؛ اگر دانشگاه به آن برگردد می‌تواند در کشور تاثیرگذار باشد و نتایج کارش در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: غزاله امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست